رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه تقویت و توسعه تحزب باید در چارچوب قانون صورت گیرد گفت: اصالت فعالیت‌های سیاسی در گرو تقویت احزاب و تشکل‌هاست.

اصالت فعالیت‌های سیاسی در گرو تقویت احزاب و تشکل‌هاست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران، با بیان اینکه پایبندی به اخلاق ایجاب می‌کند که دستاوردهای مقطعی ما را از فعالیت‌های بلندمدت غافل نکند، گفت: نباید برای به دست آوردن پیروزی به هر کاری دست بزنیم و یا برای حذف رقیب به هر قیمتی اقدام کنیم؛ امروز آفت چنین نگاهی را در اطراف خود می‌بینیم.

وی با بیان اینکه پایبندی به اخلاق ایجاب می‌کند که منیت را کنار بگذاریم و "ما" بودن را ملاک قرار دهیم، افزود: نباید یک گروه خاص نسبت به بقیه برتری داشته باشند و تصمیمات باید با خرد جمعی گرفته شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان به جابجایی محل کنگره از تالار وزارت کشور به محل فعلی اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث شد تا تصمیم بگیرم درباره اخلاق صحبت کنم و روی صحبتم با نسل سوم و چهارم انقلاب است.

عارف با بیان اینکه رمز موفقیت ما اخلاق و گرفتاری‌ها و مشکلات به خاطر دوری از اخلاق است، افزود: ما نباید به دنبال سیاست اخلاقی باشیم، بلکه باید سیاست مبتنی بر اخلاق را پیگیری کنیم؛ حتی اگر به دنبال منافع فردی هستیم نیز راهی جز رفتار و کردار مبتنی بر اخلاق نداریم.

وی با اشاره به اینکه بنده به اخلاق صرفاً به چشم یک ویژگی فضیلتی نگاه نمی‌کنم، بلکه آن را یک الزام می‌دانم، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان برای حضور جدی در انتخابات آینده باید برنامه‌ریزی کنند، علاوه بر اهداف کوتاه‌مدت باید برای ماندگاری، درازمدت برنامه‌ریزی کنیم و نشان دهیم سیاست ما مبتنی بر اخلاق است، بحث‌های راهبردی امروز ما بدون این‌که هنوز زمان رسیدگی به مصادیق فرا رسیده باشد روی چگونگی مشارکت ما در انتخابات در داخل خانواده بزرگ اصلاحات تأثیر دارد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تأکید بر اینکه تلاش همه، چه دولتمردان و چه نخبگان جامعه برای اجرایی شدن آرمان‌ها و قانون اساسی است، گفت: تقویت و توسعه تحزب نیز باید در چارچوب قانون صورت گیرد، برگزاری انتخابات و پیشامدهای سیاسی بهترین فرصت برای حضور و فعالیت احزاب محسوب می‌شود.

عارف ادامه داد: شرایط فعلی کشور ایجاب می‌کند که برای انتخابات به صورت جبهه‌ای و ائتلافی حرکت کنیم، زیرا فعلاً هیچ حزبی نمی‌تواند به تنهایی و بدون کمک سایر احزاب به موفقیت و کسب اکثریت کرسی‌ها دست یابد، اما نباید فراموش کرد که اصالت فعالیت‌های سیاسی در گرو تقویت احزاب و تشکل‌هاست و حرکت جبهه‌ای باید زمینه را برای همکاری همه احزاب فراهم کند.

وی با بیان اینکه ما به احزاب باانگیزه و توانمند نیاز داریم، گفت: برای اینکه احزاب بتوانند در جایگاهی قرار بگیرند که رأساً بتوانند در کسب قدرت مشارکت کنند، باید یک جهت‌گیری کلی را لحاظ کنند و برای نقش‌آفرینی باید ماندگاری را به عنوان یک اصل درازمدت در نظر بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتن هدف مشخص، به خصوص توسعه مردم‌سالاری را از فلسفه‌های اصلی احزاب دانست و افزود: احزاب برای ماندگاری و رسیدن به اهداف خود ناگزیر به داشتن برنامه‌های میان مدت و درازمدت هستند.

عارف توسعه تشکیلات، کادرسازی، برنامه‌ریزی برای جذب افراد، توانمندسازی اعضا و جوان‌گرایی، همکاری و هم‌اندیشی با جریانات هم‌سو با هدف هم‌افزایی و کارآمدی، تعامل مثبت و سازنده با جریانات رقیب، استفاده از تجربیات حزبی سایر احزاب داخلی و خارجی، توجه به اسناد بالادستی توسعه کشور،‌ آسیب‌شناسی، نظارت مستمر بر امور حزبی برای کاهش خطاها و شفاف‌سازی بیشتر فعالیت‌ها را از جمله اقداماتی دانست که احزاب باید انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.