قدس آنلاین: امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم ما به هیچ وجه نباید نگران رفتار خبیث دشمنان نباشید چرا که رهبری عزیز با دقت نظارت می کنند و تا وقتی صلاح بدانند مذاکرات ادامه خواهد یافت.

تا هر زمان رهبری صلاح بدانند مذاکرات هسته ای ادامه می یابد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان، افزود: تقوا انجام همه ی واجبات و ترک همه ی محرمات است و اگر کسی تقوا را رعایت کند به جایی می رسد که از شبهات نیز اجتناب می کند.

وی با اشاره به این نکته که خداوند در قرآن صاحب عقول را به رعایت تقوا دعوت می کند تاکید کرد: اهمیت رعایت تقوا آنجاست که قرآن کریم اولی الالباب را مخاطب خود قرار داده است نه مومنان که این اشاره به وابستگی رعایت تقوا به عقل است.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان سپس با توجه به اینکه هفته ی آینده میلاد با سعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) را در پیش داریم به بیان برخی از ویژگی های این بانوی بزرگوار پرداخت؛ آیت الله مهدوی گفت: اینکه حضرت زینب (سلام الله علیها) در مجلس ابن زیاد فرمودند «چیزی جز زیبایی ندیدم» نشان از باور عظیم ایشان از حکمت الهی بود.

وی افزود: به تعبیر امام سجاد (علیه السلام) حضرت زینب (سلام الله علیها) عالمه ی غیر معلمه هستند که در جریان روشن گری کربلا نقش کوبندگی مستکبرین، از بین برنده ی نقشه های مارقین، شجاعت دهنده به شجاعان، تابلوی صبر صبرکنندگان، عالمه ای برای معلمان، عارفه ای برای عارفان و … را به نمایش گذاشتند.

آیت الله مهدوی این تعبیر عظیم امام سجاد (علیه السلام) را به این مفهوم دانست که حضرت زینب (سلام الله علیها) بعد از مادرشان حضرت زهرا (سلام الله علیها) دومین بانوی با عظمت معصمه هستند.

امام جمعه ی موقت اصفهان در ادامه به سخنان کفرآمیز یزید در مجلس مواجهه با اسرای کربلا اشاره کرد و افزود: صحبت های یزید نشان از کینه ی او به خاطر کشته شدگان کفار جنگ بدر بود که حضرت زینب (سلام الله علیها) در آن مجلس با قرائت آیات قران فرصت خداوند به کافران را عامل عذاب بیشتر آن ها خواندند.

وی در ادامه با صراحت بر پاسخ های کوبنده حضرت زینب (سلام الله علیها) و همچنین سخنان آتشین امام سجاد (علیه السلام) و صحبت های دوباره ی حضرت زینب (سلام الله علیها) در دفاع از برادر زاده شان ادامه داد: یزید که وضعیت را اینچنین دید از ماندن اهل بیت پیامبر ترسید و معذرخواهی کرد و گناه را پای ابن زیاد انداخت و به خاندان پیامبر گفت اگر می خواهید بمانید یا بروید.

خطیب موقت نماز جمعه ی اصفهان با تاکید مجدد بر عظمت این بانوی بزرگوار به خواهران توصیه کرد تا اولا با اهداف دین آشنا شوند و همچنین در حوزه های علمیه خواهران ثبت نام کنند.

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به برگزاری کنسرت ها و همخوانی و نوازندگی زنان در بعضی از شهرهای کشور و اصفهان در چند ماه اخیر و همچنین هفته ی گذشته در اصفهان گفت: متاسفانه گویا بعضی از این ها در حال تکرار شدن هم هست؛ از وزیر محترم ارشاد که خود شخصی از خانواده ی روحانیت است می خواهیم این گونه حرکات را رسما محکوم کند.

وی تصریح کرد: مسؤولان ما نباید دنبال کسب رضایت افرادی باشند که دنبال اهداف مالی و بعضا شهوانی خود از این گونه جلسات هستند باشند بلکه با دنبال کسب رضایت مومنین و مراجع باشند.

خطیب موقت نماز جمعه ی اصفهان با اشاره به اینکه بعضی از مسؤولان استان نیز در این مورد اظهار نگرانی کرده اند، ادامه داد: نه خائف باشید و نه نیاز به صدور بیانیه های دوپهلو است؛ اگر برای خدا بایستیم خدا هم دل ها را به سمت ما معطوف می کند.

آیت الله مهدوی به شهدایی که هنوز در انتظار بازگشت جنازه شان هستیم و همینطور پدر و مادرانی که در این انتظار از دنیا رفتند اشاره کرد و افزود: توصیه ما به مسؤولان این است که با قدرت این گونه کارها را محکوم کنند و خواص و اساتید دانشگاه و حوزه علمیه نیز ضررهای این گونه جلسات را بیان کنند که چه آسیب هایی به جامعه و خانواده ها وارد می کند.

وی گفت: عده ای دنبال مطامع و سودجویی خود هستند در حالی که مخالفت دین اسلام و مراجع با این مسائل با فطرت انسان موافق است.

امام جمعه ی موقت اصفهان با تاکید مجدد بر اینکه همه با هم در مسیر آگاهی بخشی مضرات این جلسات قدم برداریم تصریح کرد: در هفته های گذشته مکرر از من سوال می کردند که برویم و جلوی این گونه برنامه ها را بگیریم و من گفتم نیاز نیست و خود مسؤولان عمل می کنند اما اگر زمانی مردم احساس کنند طبق وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) عمل خواهند کرد و کوتاه نمی آیند.

آیت الله مهدوی در بخش دیگری از خطبه های این هفته به سه مناسبت آغاز مجدد مذاکرات هسته ای، سالگرد فتوای معروف میرزای شیرازی در تحریم تنباکو و مبارزه با استعمار انگلیس و همچنین سالگرد کودتای رضا خان به پشتوانه ی انگلیس اشاره کرد.

امام جمعه ی موقت اصفهان ادامه داد: خداوند در قرآن مومنان را از اینکه غیرمومنان را محرم اسرار خود قرار دهند منع می کند و با اشاره بر این نکته که دشمنان از ایجاد هر گونه فساد و تباهی برای اهل ایمان فروگذار نخواهند بود تاکید می کند دشمن هر چه بتواند تلاش می کند تا اهل ایمان به رنج و ضرر بیفتند که این موضوع با دقت در سخنانشان که از تحریم های جدید بعد از مذاکرات و همچنین تهدیدها مشخص می شود.

وی افزود: قرآن می فرماید آنچه اینها از خشم و نفرت در قلبشان نسبت به شما دارند بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که در ظاهر نشان می دهند و همواره دنبال رسیدن بلایی به شما هستند و لذا خداوند می فرماید به این ها بگو «موتوا بغیضکم» که نشان می دهد تنها راه اینها مرگ و هلاکتشان است.

آیت الله مهدوی تنها راه مبارزه با مستکبرین از منظر قرآن را صبر و تقوا بیان کرد و گفت: قرآن می فرماید نقشه های دشمن به شما ضرر نمی زند و از همین جهت تیم مذاکره کننده بدانند تا وقتی در مسیر خدا و عزت ایران و مسلمین قدم بر می دارند، جوانان و ملت انقلابی هم از آن ها حمایت می کنند.

وی افزود: به هیچ وجه نگران رفتار خبیث دشمنان نباشید چرا که رهبری عزیز با دقت نظارت می کنند و تا وقتی صلاح بدانند مذاکرات ادامه خواهد یافت.

امام جمعه ی موقت اصفهان همچنین از حضور میلیونی مردم در یوم الله ۲۲ بهمن تشکر کرد و این حضور را سبب شادی رهبر معظم انقلاب دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.