قدس آنلاین-حسین زوارزاده: شهردار مشهد گفت: جامعه مهندسین باید احیاگر فرهنگ بسیجی در مهندسی ارزش باشد.

جامعه مهندسین باید احیاگر فرهنگ بسیجی در مهندسی ارزش باشد

سید صولت مرتضوی در نشست با بسیج مهندسین مشهد اظهار داشت: امروز مخاطب ما جامعه مهندسین بسیجی هستند که نشان در بی‌نشانی گرفته‌اند.
وی ادامه داد: جوهره و ذاب بسیج، تفکر الهی است که در ذهن یک فقیه جامع‌الشرایط خطور کرد و امام انرا به ملثه ظهور درآورد و فرمودند: « بسیج شجره طیبه‌ای است که دفتر تشکلش را تمام مجاهدین و مبارزین از ابتدا تا کنون امضا کرده‌اند.

شهردار مشهد تصریح کرد: چون حفظ انقلاب از ایجاد انقلاب مهمتر است لذا باید بسیجی در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های انقلاب زنده بماند.
مرتضوی با بیان این مطلب که بسیج به معنی کار عاقلانه خارق العاده است، اضافه کرد: جامعه مهندسین باید احیاگر فرهنگ بسیجی در مهندسی ارزش باشد یعنی کوتاه‌ترین راه را با کمترین هزینه به بهترین نتیجه برساند.
وی عنوان کرد: یکی از کاربردهای فرهنگ بسیجی در اقتصاد مقاومتی است، یعنی جهاد اقتصادی و اجتهاد در اقتصاد. یعنی راه‌های بسته را باز کردن و به مطلوب رسیدن.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه در تمام ادوار مدیریتم تلاش کرده‌ام که با فرهنگ بسیجی کار کنم و از همکارانم خواسته‌ام به این فرهنگ احترام بگذارند، اظهار داشت: فرهنگ بسیجی فرهنگ فخر فروشی نیست بلکه باید با دقت عمل کار شود و تصمیمات به موقع گرفته شود..
مرتضوی افزود: بسیجی باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشد که من در دوره مدیریتم یکی از ریسک پذیرترین مدیران هستم زیرا فرصت‌ها همیشه بدست نمی‌آید.
وی ادامه داد: من روزی که در شهرداری مشهد کار خود را آغاز نمودم به رغم اینکه کارهای خوبی صورت گرفته بود اما بخشی از پروژه‌ها مانند خط دوی قطار شهری به گل نشسته بود که با تصمیم به موقع شورای شهر و شهرداری مشکل حل شد.

شهردار مشهد از تغییر مبانی پیمان خط دوی قطار شهری مشهد طی سه هفته صحبت به میان آورد و عنوان کرد: چون اوراق مشارکت با سود 20 درصد را کسی نمی‌خرید مقرر گردید به سراغ بازارگردان‌ها برویم که اگر با آنها وارد معامله می‌شدیم باید بجای 500 میلیارد تومان، طی چهار سال یک هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کردیم.
مرتضوی تصریح کرد: طی یک تصمیم بسیجی تصمیم گرفتیم اوراق مشارکت را از محل منابع شهرداری خریداری نمائیم و هر وقت نیاز باشد بلوک‌هایی را در فرابورش به فروش برسانیم که این مهم باعث صرفه جویی 300 میلیارد تومانی در دوره چهار ساله می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در کنار نقاط قوت، ضعف‌های زیادی نیز در عملکرد ما وجود دارد: به رغم رکود موجود در کشور، هیچ پروژه‌ای در شهرداری مشهد تعطیل نشده است و عملکرد درآمد نقد و شبه نقد شهرداری مشهد در حال حاضر بیش از 86 درصد می‌باشد.
شهردار مشهد گفت: در عملکرد جاری و خدماتی حدود 13 درصد صرفه جویی صورت گرفته است و در بخش عمرانی نیز انحصار را شکسته‌ایم و بجز موارد نادرف دیگر پروزه‌ای با ترک تشریفات واگذار نمی‌شود و معدل کسانی که برنده مناقصات می‌شوند حدود 10 ای 15 درصد پائین‌تر از فهرست بهای سال 93 می‌باشد.

مرتضوی با اشاره به اینکه کاری که سودی از آن نصیب شهر و شهرداری نشود کار عبث و بیهوده‌ای است، اظهار داشت: شهرداری کار اقتصادی می کند و در نظر دارد که هم سرمایه‌گذار به سود مناسب برسد و هم حقوق شهرداری و شهر رعایت شود تا بتوانیم خدماتمان را ارائه نمائیم.
وی تاکید کرد: ما قراردادهای گذشته را که در چهارچوب مفاد قرارداد انجام شده باشد را قبول داریم مگر اینکه تخطی از مبانی قرارداد صورت گرفته باشد.

شهردار مشهد عنوان کرد: ما هیچ پروژه‌ای را که در چهاچوب ضوابط باشد نمی‌توانیم فسخ کنیم. ما به دنبال فرار سرمایه‌گذاران نیستیم و با سرمایه‌گذاران نامهربانی نمی‌کنیم اما نباید کسب درآمد یک نفر به منزله ضایع شدن حق مردم باشد.
مرتضوی ادامه داد: هیچ وقت هیچ پروژه‌ای را در منظر عمومی خراب نکرده‌ام اما شورای شهر 25 عضو دارد که نمی‌توانم جلوی اظهار نظر انها را بگیرم چون همه در اظهار نظر ازاد هستند.
وی اضافه کرد: بنده تحت هیچ شرایطی در دوران مدیریتم نبش قبر نکرده‌ام مگر اینکه دستگاه‌های نظارتی گزارش‌هایی از تخلفات بدهند و من مجبور به رسیدگی گردم.

شهردار مشهد گفت: منکر نارضایتی برخی مردم از شهرداری نیستم اما اگر هر سازمانی بجای شهرداری بود یقینا نارضایتی‌ها به مراتب بیشتر می‌شد.
مرتضوی اظهار داشت: باید به نارضایتی‌ها وزن بدهیم زیرا ما ابر سازمانمی هستیم که در طول سال با همه مخاطبانمان ارتباط داریم و جیبمان هم در دست مردم است. چنین سازمکانی خیلی متفاوت است و متاسفانه به صورت صحیحی توسط دستگاه‌های نظارتی قضاوت نمی شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه پرسنل شهرداری مشهد جزء مومن ترین مردم شهر هستند، تصریح کرد: بدلیل کثرت مراجعات مردم به شهرداری، منکراتی همچون رشوه، پارتی بازی و بدرفتاری هم ایجاد می‌شود که البته کمش هم زیاد است. در همین راستا حدود 180 نفر از نیروهای پیمانکاری متخلف شناسایی و تسویه حساب شده‌اند و برای کاهش معضلات باید همه امر به معروف و نهی از منکر نمائیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.