جمیعت الوفاق بحرین روز یکشنبه از جامعه جهانی خواست تا هر چه سریع تر برای آزادی 'شیخ علی سلمان'دبیرکل این جمعیت، وارد عمل شود.

جمیعت الوفاق خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای آزادی شیخ علی سلمان شد

به گزارش پایگاه خبری الوفاق، جمعیت الوفاق تاکید کرد که هر گونه کوتاهی و تاخیر در تلاش برای آزادی 'شیخ علی سلمان'، بحرین را وارد تونلی تاریک می کند و شیخ علی سلمان همان کسی است که کلید های حل بحران سیاسی با حکومت را در اختیار دارد و بدون حضور وی هیچ راه حل سیاسی نمی توان ارائه داد.

جمیعت الوفاق همچنین تاکید کرد، اوضاع سیاسی کشور در شرایطی قرار دارد که برای نجات واقعی آن، نیاز به یک ابتکار عمل جدی است تا امور را به سوی حل بحران سیاسی سوق دهد.

این جمعیت با بیان اینکه استفاده نظام آل خلیفه از گزینه امنیتی و به کارگیری زور در برخورد با مردم تنها اوضاع را متشنج می کند، تصریح کرد: ملت بحرین تنها خواستار حقوق عادلانه و شرعی، مشارکت سیاسی برابر و آزادی های عمومی است.

جمیعت الوفاق یاد آور شد، بیانیه های سازمان ها و نهادهای حقوق بشری که درباره محکومت حبس شیخ علی سلمان منتشر شده است، همگی بیانگر نادرستی اتهام های وارده و خواستار آزادی وی هستند.

رژیم بحرین از 28 دسامبر سال گذشته میلادی مصادف با هفتم دی ماه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق را بازداشت کرد که تداوم بازداشت وی خشم بحرینی ها را شعله ورتر کرده است. بازداشت این رهبر انقلابیون بحرینی پس از آن صورت گرفت که وی مردم این کشور را به برگزاری تظاهراتی در محکومیت انتخابات پارلمانی فرمایشی در بحرین که در ماه دسامبر گذشته و با تحریم گسترده مردمی برگزار شد، فراخوانده بود.

حبس شیخ علی سلمان توسط نظام آل خلیفه بحرین با واکنش های شدید بین المللی روبه رو بوده است و تاکنون سازمان های مختلفی از جمله سازمان ملل و نمایندگان مجلس انگلیس خواستار آزادی وی شدند.

شیخ علی سلمان عالم دینی و شیعه مذهب بحرینی است که در 30 اکتبر 1965 در بحرین متولد شد. وی از مخالفان نظام کشور بحرین و رهبر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و از رهبران اپوزیسیون این کشور است.

بحرین در سال 2011 شاهد آغاز قیام مردمی بود که با سرکوب نیروهای دولتی مواجه شد.

مردم بحرین خواستار برخورداری از حق برابری بیشتری در زمینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با اقلیت حاکم در این کشور هستند.

ایرنا
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.