قدس آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته نیروی انتظامی کل کشور، پلیس اصفهان به عنوان یکی از سالم‌ترین پلیس‌های کشور از نظر شاخص سلامت اداری شناخته شده است.

پلیس  اصفهان سالم‌ترین پلیس‌ کشور شناخته شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حسین حسین‌زاده در نخستین جشنواره رسانه و نظم و امنیت عمومی پلیس استان اصفهان افزود: البته در سال‌ جاری نیز میزان تخلفات و جرائم کارکنان نیروی انتظامی استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش زیادی داشته است.

وی رسانه ها را حلقه اتصال افکار عمومی جامعه و نیروی انتظامی دانست و بیان داشت: خبرنگاران در شرایط مختلفی نسبت به اطلاع‌رسانی اخبار پلیس و آگاه‌سازی مردم نقش مهمی را ایفا کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان رتبه دوم کشف و بالاترین شاخص کشفیات را در کشور دارا است که یکی از دلایل آن به واسطه داشتن کارآگاهان متخصص است.

حسین‌زاده در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های درون و برون شهری بوده‌‌ایم، گفت: استان اصفهان به لحاظ کشف جرم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید به اینکه مواد مخدر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نیروی انتظامی است، بیان کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی به شدت افراد را معتاد می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی از موفقیت‌های پلیس راهور اصفهان در حوزه ترافیک را عدم عبور و مرور به میدان تاریخی امام(ره) دانست و گفت: اعمال محدودیت عبور و مرور در میدان تاریخی امام (ره) رضایت‌مندی بسیاری از مردم اصفهان و نیز توریست‌های خارجی را به همراه داشته است.

وی به رشد 130 درصدی ورود جهانگرد خارجی به اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: پلیس قصد دارد تا این اندک انتقادات توریست‌های خارجی به وضعیت رانندگی و نیز موتورسواران را اصلاح کند.

حسین‌زاده با اشاره به وضعیت مطبوعات استانی گفت: سهم رسانه‌های استان در سبد رسانه‌ای مردم اصفهان به اندازه کفایت نیست و گویا رسانه‌ها از حوزه اطلاع‌رسانی خارج شده‌اند.

وی رسانه‌ها را کم‌هزینه‌ترین ابزارهای اجتماعی برای مردم دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرم، آگاه‌سازی مردم و تأمین نظم و امنیت تا حد زیادی مؤثر باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان به نقش رسانه‌ها در سبک زندگی انسان اشاره و اضافه کرد: معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق رسانه‌های مختلف درصدد تغییر سبک زندگی مردم ایران هستند که در این زمینه رسانه‌ها باید هوشیارانه عمل کنند.

وی با اشاره به نقش آلایندگی موتورسیکلت‌ها گفت: موتورسیکلت‌ها چهار تا شش برابر خودروهای چهار سیلندر آلودگی هوا و به اندازه شش تا 10 اتومبیل، آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند.

حسین‌زاده در پایان با اشاره به اینکه 56 درصد جرم در اصفهان توسط موتورسواران مجرم صورت می‌گیرد، افزود: 50 درصد کشته‌های تصادفات نیز سرنشینان موتورسیکلت‌های بدون کلاه ایمنی بوده است.

در ادامه این مراسم معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان نیز در سخنانی بیان داشت: نخستین موضوع راهبرد اطلاع‌رسانی پلیس بر مبنای قانون پیشگیری اجتماعی، نگاه منصفانه و بدون تبعیض برای تمام رسانه‌ها در حال ابلاغ و اجرا بوده است.

جهانگیر شهریاری با اشاره به راهبرد اطلاع‌رسانی خبرنگاران تصریح کرد: یکی از وظایف خبرنگاران تنویر افکار عمومی است که نیروی انتظامی در این راستا بسترهای لازم را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: حلقه ارتباط پلیس با جامعه، حوزه مشترک کار رسانه و پلیس در انتقال پیام، متن، مفهوم و کیفیت پیام است که باید با ویژگی‌های صداقت و جذابیت همراه باشد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر این نکته که پیام بدون جذابیت نمی‌تواند ایجاد ارتباط و اعتمادسازی بین مردم ایجاد کند، بیان کرد: پلیس به دنبال رسیدن به جامعه‌ای امن و آرام است تا بتواند آسیب‌های اجتماعی را در آن کنترل کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در اخبار حوادث باید فرآیند ارتباط، اعتماد و پیشگیری شکل بگیرد، اضافه کرد: بین اخبار حوادث و تنویر افکار عمومی به قدری فاصله کم است که همانند راه رفتن بر لبه تیغ است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی افزود: هر کجا مطبوعات در چارچوب قانون عمل کند دست تعامل پلیس به طرف آنها دراز و از آنها یاری می‌طلبد.

کریمی تأکید کرد: خبرنگاران باید پس از انتشار خبر حادثه، به واکاوی بسترها و زمینه‌های پیدایش آن با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان حوزه اجتماعی در بخش حوادث و جرم‌شناسی و با انتخاب قالب سالم حرفه‌ای بپردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.