وزیر ارتباطات تاکید کرد: هنوز تصمیم قطعی درباره تغییر تعرفه تلفن ثابت گرفته نشده و درنهایت سیاست وزارت ارتباطات در این باره تعدیل تعرفه است، نه افزایش.

تعرفه تلفن ثابت تعدیل می‌شود نه گران!

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به اینکه درباره تائید یا رد این موضوع که گفته می‌شود شرکت مخابرات ایران در قالب پیشنهاداتش به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خواستار اعمال تعرفه 10 تومانی برای هر دقیقه مکالمه درون شهری و درون استانی شده، اظهار کرد: همواره اپراتورها و مخابرات پیشنهاداتی درباره افزایش تعرفه مطرح کرده و می‌کنند اما تا زمانی که این پیشنهادات در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مورد بررسی‌های مختلف قرار نگرفته و در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی و تصویب نشوند، تغییری در تعرفه‌ها نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای طی این روند به یک دوره زمانی نیاز است و اکنون پیشنهادات مخابرات در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی است و هنوز به کمیسیون تنظیم مقررات نرسیده است.

وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد: برای تصمیم‌گیری درباره تعرفه نهایی نیز تا زمانی که این موضوع به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات نرسد نمی‌توان به طور قطعی موضوعی را اعلام کرد.

واعظی در پاسخ به این سوال که خود او به عنوان وزیر و رییس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قطعا در جریان این روند قرار دارد تصریح کرد: کمیسیون تنظیم مقررات به غیر از بنده، 9 عضو دیگر هم دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که آیا همچنان مانند زمانی که تازه آغاز به کار کرده بود، بر لزوم حفظ تعرفه‌ها و فشار نیامدن به مردم تاکید دارد اظهار کرد: قطعا بر روی این موضوع همچنان تاکید داریم و بر همین اساس بوده که تعرفه اینترنت خانگی و یا اینترنت موبایل را کاهش داده‌ایم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: با اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت نیز تعرفه‌های تلفن ثابت شهری و استانی کاهش چشمگیری پیدا کرد اما با این وجود ممکن است در ارتباط با تغییر تعرفه تلفن ثابت پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه برسیم که لازم است در این زمینه تغییراتی داشته باشیم. با این وجود این سخن به معنای افزایش تعرفه نیست بلکه می‌توان از آن به عنوان تنظیم و تعدیل تعرفه‌ها یاد کرد.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کیفیت 3G نیز اظهار کرد: در حال حاضر 148 شهر کشور به شبکه 3G و 39 شهر به 4G مجهز شده‌اند که از میان شهرهایی که تحت پوشش نسل چهارم ارتباطی درآمده‌اند، 21 شهر به طور کامل و 18 شهر به طور درصدی تحت پوشش این شبکه قرار گرفته اند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که این رقم تا پایان اسفند به 200 شهر در زمینه 3G و 50 شهر در حوزه 4G برسد. وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: در حال حاضر در حوزه خدمات نسل سه یکی از اپراتورها با سرعت خیلی خوب پیش می‌رود و امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد اما یک اپراتور دیگر کمی کند در این زمینه اقدام می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.