نخست وزیر اسرائیل امروز سه شنبه از حکم دادگاه نیویورک در محکومیت گروه های فلسطینی به خاطر وقوع ۶ حمله مرگبار در بیت المقدس که منجر به کشته شدن آمریکایی ها شده، استقبال کرد.

استقبال اسرائیل از حکم محکومیت گروه‌های فلسطینی توسط دادگاه آمریکا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، دادگاه نیویورک ضمن مسئول دانستن سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان در حملات صورت گرفته در بیش از ده سال پیش در اراضی اشغالی، این دو گروه فلسطینی را به پرداخت 218.5 میلیون دلار غرامت به خانواده های قربانیان این حملات محکوم کرده است.

دادگاه فدرال خواستار پرداخت 218.5 میلیون دلار غرامت از سوی گروه های فلسطینی به 10 خانواده آمریکایی شده که این پرونده را مطرح کرده اند.

سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان اعلام کرده اند که نسبت به این رای دادگاه، اعتراض خواهند کرد و درخواست تجدید نظر می دهند. این دومین حکم دادگاه های آمریکایی در کمتر از یک سال اخیر است که گروه های فلسطینی را مسئول حملات علیه شهروندان آمریکایی تشخیص داده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این حکم، تاکید کرد که تصمیم دادگاه فدرال آمریکا بر مسئولیت تشکیلات خودگردان فلسطینی در حملات تروریستی در یک دهه گذشته، تاکید کرده است. تشکیلات خودگردان به جای گرفتن درس لازم، به دنبال پیشبرد گام هایی برای به خطر انداختن بیشتر ثبات منطقه است.

وی در ادامه افزود: جامعه بین المللی باید به سوی مجازات کسانی که از تروریسم حمایت می کنند، حرکت کند و حمایت خود را از کسانی که با تروریسم مقابله می کنند، نشان دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.