آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: پول‌های بیت‌المال که باید صرف کارهای تولیدی و عمرانی شود صرف یارانه نقدی می‌شود و در این عرصه کشور دچار خسارت‌هایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی شده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:موصوع یارانه نقدی تبدیل به غده چرکین شده است
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، به موضوع یارانه نقدی اشاره و اظهار کرد: یارانه نقدی اگر چه متعلق به همه است، ولی تبدیل به یک موضوع حساس در جامعه شده و دولت باید تمام قوای خود را جمع کند تا به 70 میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از ابتدا کار اشتباهی بود؛ معنا ندارد پول‌هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود جذب این موضوع شود.

وی گفت: موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده که نیازمند به عمل جراحی است و قطعا هم این جراحی عوارضی خواهد داشت.

این مرجع تقلید ادامه داد: دولت و مجلس باید دراین موضوع شجاعت به خرج دهند و اقدام به جراحی این غده چرکین نمایند و کسانی که نیار به این یارانه را ندارند حذف کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: اگر این پول‌ها جذب کارهای تولیدی برای جوانان شود، در این کشور بیکاری پایین می‌آید، درصد ازدواج بالا می‌رود، فساد و فحشا کمتر می‌شود و از طرفی جمعیت کشور هم بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این‌که «کشورداری یک شجاعت حسینی می‌خواهد» گفت: باید متفکران دولت و مجلس وارد میدان شوند عوارض را به جان بخرند تا این مشکل را برطرف کنند. بالاخره این موضوع باید در کشور برطرف شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: این باری است که به دوش کشور افتاده و جلوی بسیاری از مسائل مهم را در کشور گرفته؛ در حالی که جامعه اسلامی در مسائل دیگر نیازمند به پول بیت المال است.

این مرجع تقلید گفت: اگر کار در دست من بود بدون شک این کارها را انجام می‌دادم، بنابراین این کار نیازمند عزم، اراده و قصد قوی است تا این مشکلات برطرف شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.