رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای قدرتمند بدانند که با افزایش ناو توان تغییر شرایط منطقه را نخواهند داشت و آنها باید تجدید نظری در رفتارهای خود داشته باشند.

کشورهای قدرتمند با افزایش ناو توان تغییر شرایط منطقه را ندارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در حاشیه رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)، در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که ضرورتی برای حضور بیگانگان در آب های منطقه وجود ندارد، افزود: فناوری ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران می تواند در اختیار سایر کشورهای همسایه قرار گیرد و آنها می توانند روی قدرت نظامی ایران حساب کنند.

وی، امکانات و تجهیزات سپاه پاسداران برای صیانت از منافع ملی و حفاظت کشور را قابل توجه دانست و یادآور شد: ایران از یک نیروی توانمند و هوشمند در آب های عمان برخوردار بوده و می تواند با کمک سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، امنیت را در منطقه مهیا سازد.

عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت: اگر ایران توانمندی هایی را به دست آورده در کنار کشورهای همسایه از این توانمندی استفاده خواهد کرد و این داشته ها در مقابل قدرت های بزرگی بوده که سعی دارند به منطقه و سینه ملل مسلمان چنگ بزنند.

لاریجانی همچنین استقرار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مناسب توصیف کرد و اظهارداشت: تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده و این موضوع یک ظرفیت مهم برای کشور و منطقه است.

وی همچنین درمورد تاثیر برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) در روابط دیپلماتیک نیز گفت: اصولا هر چه مولفه های استقلال را بیشتر نمایان کنیم در گفت وگوهای بین المللی نیز به نتایج مثبتی دست خواهیم یافت.

رییس مجلس به نامگذاری سال های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان چند سال پیش بر رونق اقتصاد و پس از آن به اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، این موضوع بیانگر تبین نقشه راه روشن از سوی ایشان است.

لاریجانی همچنین درمورد بودجه بخش دفاعی کشور گفت: مجلس در لایحه بودجه سال 94 توجه خاص و بی نظیری به بودجه بنیه دفاعی کشور داشته که این موضوع در اقتدار کشور تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: در حوزه سیاسی نیز هر چه بر همگرایی افزوده شود، شاهد دست پرتر بودن در صحنه های بین المللی می شود.

نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با مشارکت رزمندگان قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء (ص) 2 وابسته به نیروی دریایی سپاه در جزیره لارک در شرق جزیره قشم و در مدخل ورودی تنگه هرمز آغاز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.