قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از مضامین محوری استاد شهریار که ماندگاری شعر او را تحکیم بخشیده الهام گرفتن وی از آیات قرآن کریم است

الهام پذیری از کلام وحی شعر شهریار را تحکیم بخشیده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی اکبر صفی پور" در همایش علمی پژوهشی استاد شهریار و قرآن در تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر در تبیین ارزشهای اسلامی و قرآنی، اظهار داشت:  شعرای متعهد در تمامی اعصار به وظیفه‌ی خود عمل کرده و در آگاه‌سازی مردم و تنویر افکار و همچنین تربیت معنوی و اجتماعی آنان نقش بسزایی داشته ‌و نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی افزود: اصحاب فرهنگ و ادب همواره آثار ماندگاری خلق کرده‌‌اند و در این میان بزرگانی چون استاد شهریار که در برهه‌های مختلف به تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران پرداخنه و همواره با زبان مردم و از زبان مردم سخن گفته‌ است.

صفی پور گفت: شعر از ارکان اصلی بسط و گسترش فرهنگ بوده و شاعران به عنوان پیشتازان این عرصه رسالت سنگینی بر عهده دارند و شعرای متعهد و ارزش مدار همواره آثار قابل تقدیر و شایسته ای را در حوزه ارزشهای اسلامی و قرآنی خلق کرده‌اند .

وی افزود: پیام قرآن از طرق مختلف به گوش جهانیان رسیده اما شاعران در این میان نقش ویژه و برجسته‌ای داشته و با ابزار تاثیرگذار کلام و سحر سخن، گامهای بلندی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی برداشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری سه برنامه ی مهم با محوریت استاد شهریار در طول سال 93 گفت: در ابتدای سال برگزاری جشنوارهِ  فرهنگی هنری "یک روز باحیدربابای شهریار" در روستای خشکناب، در شهریورماه برگزاری همایش بین المللی استاد شهریار همزمان با سالروز شعر و ادب و در اسفندماه نیز برگزاری همایش ملی شهریار و قرآن نشان دهنده ی  ارج گذاری ایرانیان به تلاشهای ادبی و ارزشی استاد شهریار است.

وی تاکید کرد:ارج گذاشتن به شعرایی که در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ و هنر متعالی و ارزش مدار دلسوزانه تلاش می کنند امری لازم و ضروری است و این همایش نیز با همین رویکرد برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تاثیرپذیری استاد شهریار از کلام وحی گفت: از مضامین محوری این شاعر شهیر که ماندگاری شعر او را تحکیم بخشیده الهام گرفتن وی از آیات قرآن کریم است.

براساس این گزارش همایش علمی و پژوهشی استاد شهریار و قرآن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و بنیاد شهریار هفتم اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگ هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد.

گفتنی است در این آیین صاحبان مقالات به ارائه ی مقالات علمی و پژوهشی خود پیرامون استاد شهریار و قرآن پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.