قدس آنلاین- تبریز: نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با بیان این که رفع ترافیک شهر و افزایش آسایش شهروندان، هدف پروژه‌های شهرداری تبریز است، اظهار داشت: اجرای پرسرعت پروژه‌های عمرانی، نشات‌گرفته از مدیریت جهادی است.

نباید تبریز به سرنوشت تهران دچار شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در مراسم بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان صبور با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: اقدامات سال‌های اخیر شهرداری، موجب آبادانی شهر شده و میهمانان شهر نیز بر توسعه و آبادانی شهر اذعان دارند.

وی با تقدیر از عوامل مختلف شهرداری تبریز در پیگیری رویکردهای عمرانی تاکید کرد: شهرداری در مقابل عوارضی که از شهروندان اخذ می‌کند، برنامه‌های عمرانی و رفاه و آسایش مردم را اجرا می‌کند.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز شرایط شهر تبریز در حال نزدیکی به وضعیت شهر تهران است، گفت: توسعه شهر تهران موجب شده صحبت‌های موافق و مخالفی در خصوص انتقال پایتخت عنوان شود.

وی اضافه کرد: این موضوع در برخی کشوهای دیگر نیز سابقه دارد؛ به عنوان مثال پایتخت کشور ترکیه، زمانی استانبول بود و با نام قسطنطنیه در جهان شهرت داشت اما روند توسعه آن موجب شد پایتخت، به شهر آنکارا انتقال یابد.

امام‌جمعه شهر تبریز ادامه داد: انتقال پایتخت، از طرفی به دلیل وضعیت بودجه کشور، دشوار است و از سوی دیگر وضعیت زندگی در این شهر از نظر ترافیک، آلودگی هوا و سایر مسایل، واقعا پیچیده است.

وی متذکر شد: برای این که تبریز به سرنوشت تهران دچار نشود یک راهش احداث خیابان‌ها، روگذرها و زیرگذرهاست؛ تا به این ترتیب، حمل و نقل و ترافیک با سهولت در شهر صورت بگیرد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که باید آثار و نشانه‌های سالی که با عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، در اقدامات صورت‌گرفته بارز باشد، گفت: ایمان و عمل در قرآن مجید همواره در کنار یکدیگر آمده است؛ بر این اساس اعتقاد تنها کافی نیست و انسان باید باور خود را در عمل ثابت کند.

وی با اشاره به این که نباید از مسایل فرهنگی غفلت کنیم، اظهار داشت: در این راستا برگزاری برنامه‌های قرآنی و احداث و تجهیز مساجد باید مورد توجه باشد.

آیت‌الله شبستری،همچنین تلاش شهرداری در احداث مساجد موردنیا شهر را ارزشمند عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.