قدس آنلاین – ایلام: در انقلاب اسلامی کم نبوده و نیست خانواده هایی که چند عزیز خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده اند، برادران شهید «جعفر و حمزه» سرداران شهیدی که در جنگ تحمیلی علیه دشمن بعثی در راه انقلاب جان فشانی کردند.

سرداران شهید جعفر و حمزه چناری عاشق اسلام و انقلاب

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، زندگینامه و فرازی از وصیت نامه این دو شهید گرانقدر را مرور می کنیم:

زندگی نامه

شهید جعفر چناری  در سال 1344دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات  ابتدایی را با موفقیت گذراند و در دوره راهنمایی که مصادف با اوایل انقلاب  اسلامی بود با شرکت در تظاهرات و اقدام های انقلابی حضور خود را علیه استکبار نشان داد. در پذیرش سپاه انتخاب و مشغول به خدمت شد و همیشه الگو و سرمشقی برای دیگران به شمار می رفت. وی در عملیات های  والفجر3 و 5 به جبهه رفت و به نبرد با صدامیان مزدور پرداخت.

همچنین در واحد اطلاعات و عملیات فعالیت داشت و به گشت شناسایی و وارد کردن ضربات کاری بر دشمنان اقدام کرد. در محور عملیاتی لشکر امیرالمومنین (ع) به عنوان قائم مقام محور مشغول خدمت به اسلام عزیز شد. تا اینکه در شهریور سال 1364 گروهی از دشمنان به مواضع ما نفوذ کردند که شهید چناری به همراه چند تن از فرماندهان خط مقدم و با جمع آوری رزمندگان برای مقابله با دشمن به طرف نیروهای بعثی حرکت کردند و در نزدیکی ظهر 25 شهریور با نیروهای دشمن در گیر شدند که در اثر اصابت گلوله به سینه ایشان به فیض شهادت نائل آمدند.

 خاطره

بعضی اوقات جعفر به همراه پدرش در جبهه به نبرد میپرداخت. گاهی در یک لحظه عاطفه پدری بر حاج محسن (پدر شهید)  غلبه می کرد و جعفر را در آغوش می کشید و در لحظه ای بعد می‌دیدی که انگار همدیگر را نمی شناسند و در پشت خاکریز به نبرد با دشمن می پرداختند.

وقتی که جعفر شهید شد چطور خبر شهادت پسرش را به او بدهیم؟

هیچ کس جرئت گفتن این خبر را به حاج محسن نداشت. او را به بنیاد شهید آوردیم. ابتدا همه خیلی عادی با او در مورد شهادت صحبت می کردیم. بعد گفت برویم قرآن بخوانیم تا قرآن را باز کرد گفت: « من از همان اول می دانستم که جعفر من شهید شده است».

وبعد او را به معراج شهدا پیش پیکر مطهر پسرش بردیم.

فرازی از وصیت نامۀ شهید جعفر چناری

برادران مسلمان! بیاندیشید. این اسلامی که هم اکنون موجود است به وسیلۀ رنج ها و دردها یی به دست ما رسیده است. به زحمات رسول الله (ص) و حضرت امیر (ع) فکر کنید و مسئولیت خود را دریابید، تا بلکه این زحمات به هدر نرود. برادران و خواهران مسلمان! میراث شهدا را هیچ وقت به غارت شیطانها نسپارید و همیشه و در همه حال راه هابیلیان شهدا را از یاسر گرفته تا حمزه و از علی گرفته تا حسین و از مقداد گرفته تا اباذر و چمران و موسی صدر و مصطفی خمینی و…. کوشا باشید و تنها به دنبال هدف بزرگ و عالی اینجا باشید از تفرقه بپرهیزید، که تفرقه بر ضد صلاح اسلام و حکومت اسلام امت و در عین حال از نفوذ تابعین شیطان در بین خودتان جلو گیری کنید. فقط برای رضای خدا خدمت کنید و مبادا کاری کنید که آبروی اسلام برود و همان جایی برگردید که فقط اسلام بود که شما را نجات داد. همیشه به دنبال رهبر دانای انقلاب و ولایت فقیه باشید و در این مسیر تعارف را کنار گذاشته و گول شیطان درونی خودتان که شما را به راحت طلبی و آسایش و عدم سختی و رنج دعوت می‌کند نخورید و مستقیم و استوار کاری کنید، که زمین به وجود شما که خلیفه الله هستید بر خود ببالید و جوری آبروی رسول الله (ص) را در میان جهانیان حفظ نمایید که همه از شما درس گیرند. در هر کاری که انجام می دهید، تعصب بی جا نداشته، انتقادهای سازنده را با گوش جان قبول نمایید و در اشتباه خود اصرار نورزید .

شهید حمزه چناری

نام: حمزه                    نام خانوادگی: چناری ‏

 نام پدر: محسن            تحصیلات: راهنمایی ‏

محل تولد: بغداد           محل شهادت: چنگوله- جاویدالاثر

‏تاریخ تولد: ۱۳۴۵‏           تاریخ شهادت: ۱۹/۴/۱۳۶۴‏

فرازی از وصیت نامه ی شهید:

‏ای خداوند بزرگ! سه چیز از درگاه بی نیازت می خواهم:‏

ا- به تمام مومنین توفیق ده که تا آخر عمر افرادی باشند مفید برای اسلام عزیز.

۲- ‏ای خداوند سبحان! ظهور حضرت مهدی ( عج ) را برای نابود کردن ظلم و ستم وهدایت کردن مؤمنین، برای تقرب به درگاهت و برای نابود کردن منافقین و مفسدین و برای برپائی حکومت جهانی اسلام تعجیل فرما.

۳- ‏الهی! به من ضعیف و معصیت کار توفیق ده تا بتوانم انتقام خون شهدا، را البته نه برای احساساتم و هوای نفسم، بلکه برای رهایی از دشمنان اسلام بگیرم و به من ضعیف بخششی عطا فرما تا در راه اسلام مقدس تو شهد شهادت نوشم.

اما ای جامعه ی اسلامی مسلمانان ایران! او مسلمانان جهان! ای عاشقان مهدی! از شما می خواهم که همیشه در خط اسلام و مرجعیت و رهبر امت، امام خمینی کبیر باشید.‏بدانید که امروزه در آزمایش عظیم الهی قرار گرفته اید. بدانید و هوشیار باشید که منافقین و مفسدین در بین شما رخنه نکنند. ریاست طلب و فرصت طلب را بشناسید. آنان که فرهنگ آمریکا یی در مغز شان فرو رفته است را ارشاد کنید، چنانچه ساخته شدند، انشاءالله در رحمت الهی به روی تمام بندگانش باز است. شما را به خون شهدا قسم می دهم، که امام عزیز را فراموش نکنید. جنگ را که از سرور شهیدان، امام حسین بن علی (علیه السلام) آموخته اید مخلصانه تر و صادقانه تر و بدون انحراف ادامه دهید. به هیچ چیز الا مصالح اسلام و مسلمین فکر نکنید؟ چرا که در این صورت خداوند با شماست. ‏چنانچه شهید شدم برای امام حسین (علیه السلام) گریه کنید و بدانید در مقابل خونی که موقع مجروحیت از شهید تدین به من تزریق شده مسئول بودم که به جبهه بروم و دین خود را به اسلام ادا نمایم. اگر شهید شدم و جنازه ام پیدا نشد و در بیابان ها یا کوهستان ها بجا ماند ، بدانید که امانت داری شما نزد خدا بهتر مقبول افتاده است. از برادرانم می خواهم به درس خود ادامه دهید وسعی کنید همان طور که تا کنون از مساجد فاصله نگرفته اید، از این به بعد نیز فاصله نگیرید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا فرجی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 0
    ما انسانها ناخواسته اموختیم که هرانچه را که میبینیم قضاوت کنیم الا حقیقت! بسم الله صدق .هر انسانی از بدو تولد تا مرگ به دنبال ارتقاع موقعیت وتعالی وضعیت خود چه اقتصادی و چه فرهنگی و چه اجتماعی است و اینها همه در نهایت تنها برای رفاه شخصی است اما تنها هدفی که یک انسان کامل میتواند داشته باشد(ایثار) است و این خود یک کتاب است!شهدا شرمنده ایم...