رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: انجمن اسلامی جامعه پزشکی می‌تواند در ایجاد همگرایی بین تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلب نقش محوری و کلیدی داشته و برای رسیدن به اجماع اصلاح‌طلبان کمک کند.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی در ایجاد همگرایی اصلاح‌طلبان نقش کلیدی دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا عارف در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به روز بزرگداشت حکیم حاج ملاهادی سبزواری و روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: حضور برجستگان جامعه پزشکی با سابقه درخشان علمی و خدمات علمی و همچنین با سابقه حضور در همه صحنه‌های انقلاب به ویژه نقش آفرینی در هشت سال دفاع مقدس و در عین حال حضور موفق در مدیریت مراکز علمی، اجرایی و خدماتی که منجر به ارتقا شاخص‌های کمی و کیفی بخش سلامت و تولید علم در این زمینه شده، نویدبخش مشارکت و نقش آفرینی بیشتر این انجمن در دهه چهارم انقلاب است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: این انجمن با در اختیار داشتن سرمایه انسانی ارزشمند و استفاده از تجارب ارزنده آنها می تواند با تدوین یک برنامه راهبردی در بخش‌های مختلف، به ویژه در بخش سلامت پیشتاز باشد و برای چالش‌های مهم این بخش راهکار مناسب و عملی ارائه کند. در عین حال این انجمن می‌تواند با توجه به پتانسیل‌های ارزشمند خود الگویی موفق برای حضور و فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد باشد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به عنوان یک تشکل سیاسی_اسلامی و با داشتن تجربه ارزنده اعضای آن، می‌تواند نقش راهبردی و تاثیرگذاری در ایجاد تفاهم، همدلی و همگرایی جریان اصلاح طلب در انتخابات سال آینده داشته باشد. راهبرد ما در سال آینده باید بر مبنای مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی پرشور، تلاش برای اجماع کامل در داخل جبهه اصلاحات، قبول پیروزی تفکر اصلاحات به جای سهم‌خواهی گروهی و همچنین تلاش برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس باشد. این انجمن می تواند در ایجاد همگرایی بین تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلب نقش محوری و کلیدی داشته باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه خاطر نشان کرد: معرفی نامزد واجد شرایط و تشویق مردم به مشارکت در انتخابات نیز می تواند از جمله فعالیت‌ها و تلاش‌های اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در سال 94 باشد.

عارف در پایان با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد افزود: امروزه نقش و جایگاه تشکل‌های مردم نهاد و صنفی در امر پیشرفت و توسعه پایدار در همه زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بی‌بدیل و ارزنده است. سازمان‌های مردم نهاد، محور اصلی توسعه پایدار هستند.اگر بخواهیم به جایگاه ترسیم شده در سند چشم انداز برسیم، باید تقویت و حمایت از تشکل های مردمی و میدان دادن به فعالیت های آنها را در همه امور و زمینه‌ها به طور جدی دنبال کنیم و فعالیت‌های آنها را مورد حمایت جدی قرار دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.