رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بررسی لایحه بودجه ۹۴ معیار ۲ و نیم میلیون تومان درآمد برای حذف یارانه نقدی لحاظ شده بود گفت: نمایندگان تلاش دارند دولت هم در طرح ها همراه باشد.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: یارانه ها از 20 اسفند قطع نمی شود

غلامرضا تاج گردون در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما در ارتباط با ابهامات پرداخت یارانه نقدی در سال آینده، اظهار داشت: در فرایند بررسی احساس شد که دولت حاضر نیست فشار بیاورد و اعلام کرد برای حذف یارانه نقدی با معیار دو و نیم میلیون تومان درآمد به اطلاعات اقتصادی نیاز دارد که آنها را در اختیار ندارد و نمی توان به راحتی شناسایی کرد.
 
7 تا 10 درصد از جمعیت کشور ثروتمند هستند/ یارانه ها از 20 اسفند قطع نمی شود
 
وی گفت: البته وزارت تعاون بررسی هایی کرده است که نشان می دهد هفت تا 10 درصد از جمعیت کشور ثروتمند هستند و دولت معتقد است به تدریج این کار را انجام دهد.
 
تاجگردون با بیان اینکه 20 اسفند زمان تعیین شده برای حذف یارانه نقدی نیست افزود: هم در دولت و هم در مجلس نگاه سیاسی وجود دارد البته سهم مجلس به نظر من زیاد است چون مجلسی ها بیشتر با مردم برخورد دارند.
 
رئیس کمیسیون تلفیق گفت:‌ برخی آمارها نشان می دهد همچنان هفتاد تا هشتاد میلیارد ریال یارانه پنهان در اقتصاد کشور پرداخت می شود که بخش عمده ای از آن سهم ثروتمندان است و باید به سمت ساماندهی پرداخت نقدی حرکت کنیم.
 
تاجگردون درباره اینکه ثروتمندان می گویند این یارانه نقدی سهم ما از درآمد نفتی است افزود: این استدلال غلط است و نباید منابع عمومی را به طور غیر بهینه تخصیص دهیم و باید با افزایش قیمت ها میزان مصارف و هزینه های یارانه نقدی برابر شود.
 
وی گفت: در دولت چند صدایی وجود دارد و البته سازمان مدیریت برنامه ریزی تمایل بیشتری دارد که یارانه ثروتمندان حذف شود و وزارت نفت واقعا در شرایط سختی است چون باید منابع یارانه نقدی را تامین کند و ادامه این روند شاید باعث تعطیلی پالایشگاه ها و شرکت های نفت و گاز شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.