قدس آنلاین:شهردار بجنورد از ایجاد 40 هزار متر مربع فضای سبزدر سال جاری در بجنورد خبر داد.

ایجاد 40 هزار متر مربع فضای سبز در بجنورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،براتیان در نشست خبری روز درختکاری با بیان اینکه  سرانه فضای سبز در کشور بین 7 تا 12 متر است ، اظهار داشت : سرانه فضای سبز بجنورد 7/10 مترمربع است که این سرانه قابل قبول است .

وی کاشت 150 اصله شمشاد در 15 هزار متر مربع ، باز پیرایی و حرس ، تولید 600 هزار گلدان گل برای نوروز ، 2 میلیون و 650 نشا گل،جداسازی آب شرب از آب آبیاری فضای سبز را از جمله اقدامات انجام شده در توسعه فضای سبزدر سال جاری عنوان کرد.

وی افزود : اصلاح آبخوری های درختان ، حرس و بازپیرایی درخت های سطح شهر ، رنگ آمیزی و پاک سازی پارک ها ، گل کاری معابر سطح شهر و پارک ها ، رفع موانع روشنایی ، بهسازی سرویس های بهداشتی ، تجهیز نماز خانه و مساجد پارک ها و شست و شو و نظافت شهر را از جمله اقدامات نوروزی است.

براتیان در رابطه با المان های نوروزی خاطر نشان کرد : المان های نوروزی هزینه اضافی است در همین راستا در سال جاری سعی کردیم در این زمینه هزینه زیادی نشود.

وی ادامه داد : شابلون شکوفه روی زمین و خودروها  و المان کدوی قلقله زن از جمله المان های پیش بینی شده برای نوروز 94 است.

شهردار بجنورد در پایان جشن درختکاری با حضور مسئولین و مردم در حاشیه کنار گذر شمالی در دامنه کوه باباموسی و کاشت 835 درخت به نام 835 شهید بجنورد ، کوهپیمایی عمومی در ارتفاعات باباموسی و کاشت 5 هزار اصله نهال توسط مردم ، نهال کاری در دانشگاه دولتی بجنورد ، تور سبز ویژه دانش آموزان و جشن ویژه مهد کودک ها و توزیع رایگان نهال و بروشورهای آموزشی را از جمله برنامه های هفته درختکاری برشمرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.