ساختمان منطقه مرکز و غرب آسیا کنوانسیون بین المللی تالاب ها موسوم به کنوانسیون رامسر روز دوشنبه با حضورمعصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان برنامه عمران ملل متحد و کشورهای عضو در رامسر گشایش یافت.

ساختمان منطقه مرکز و غرب آسیا کنوانسیون بین المللی تالاب ها در رامسر گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این ساختمان در زمینی به مساحت 2 هزار و 600 متر مربع و زیربنای 2 هزار و 100 متر مربع در خاستگاه و محل تشکیل این کنوانسیون شهر رامسر گشایش یافت.

احمدعلی کیخا معاون سازمان حفاظت محیط زیست درباره فعالیت این مرکز در رامسر گفت: این مرکز وابسته به دولت نیست بلکه یک بازوی اجرایی برای دبیرخانه کنوانسیون بین المللی رامسر در منطقه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف بود برای راه اندازی این مرکز کمک کند که این موضوع از یک سال پیش به طور جدی در دستور کار سازمان قرار گرفت و امروز شاهد افتتاح این مرکز بودیم.

کیخا با تاکید بر استقلال این مرکز در فعالیت های خود، گفت: راهبردی اصلی این است که مرکز منطقه ای کنوانسیون بین المللی رامسر به طور مستقل اداره شود و انتظار این است که استان مازندران و مسوولان استانی و سازمان های مردم نهاد هزینه های اداره این مرکز را متقبل شوند.

کنوانسیون بین المللی حفاظت از تالاب ها موسوم به کنوانسیون رامسر در سال 1971 با حضور 18 کشوردر رامسر به امضا رسید و اکنون 168 کشور عضو این کنوانسیون هستند و بیش از دو هزار و 188 تالاب به نام رامسر نامگذاری شده است.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.