قدس آنلاین یزد - استاندار یزد گفت: اولین مشکل صنعت نساجی استان بهره گیری از تکنولوژی و دستگاههای قدیمی است که باید به روز و مدرن شوند.

صنعت نساجی یزد باید به فن آوری های روز مجهز شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد  ، سید محمد میرمحمدی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی درخصوص طرح موضوع پیشنهادی درخصوص احداث منطقه ویژه نساجی در استان، آن را مسبوق به سابقه دانست و اظهار داشت  : هم اکنون نیز صنایع موجود نساجی استان جهت استقرار در این منطقه مشکلی ندارند.

وی افزود :  آنها می توانند از مزایای آن بهره مند شوند، منتهی اگر خواستار مزایای قراتر هستند، باید این امر مصوبه مجلس شورای اسلامی را داشته باشد.

میرمحمدی تصریح کرد : مشکل ما در صنعت نساجی استان، نه بحث منطقه ویژه است و نه موضوع معافیت گمرکی، بلکه اعتقاد دارم که مشکلات صنعت نساجی استان در مسائل دیگر است.

استاندار یزد، عدم بازاریابی مناسب و بکارگیری ترفندهای حرفه ای جهت بازارسازی و شناخت مشتری را از دیگر مشکلات صنعت نساجی استان ذکر کرد.

وی خاطر نشان ساخت: باید بتوانید در حوزه صنعت نساجی، با تولید مرغوب و با کیفیت، شرایط حاکم بر بازار منطقه ای و جهانی این صنعت را به سود خود تغییر دهید.

عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح نمود : ایجاد تنوع در تولید به تناسب نیاز بازار و ارائه طرحها و تولیدات متنوع و با کیفیت از دیگر نیازهای صنعت نساجی استان است.

وی افزود : اگر گفته می شود که در کشوری مثل ترکیه ، 50 میلیارد دلار در دو دهه اخیر در زمینه نساجی و تولید پوشاک سرمایه گذاری شده، این امر قطعاً با بازاریابی و مطالعه مناسب صورت گرفته تا صرفه اقتصادی داشته باشد.

استاندار خاطر نشان ساخت : اگر کالایی با کیفیت و تنوع عرضه شود می تواند بازار را در اختیار بگیرد و چشم انداز صنعت نساجی استان نیز احیاء و تحول آفرینی و همگام شدن با شرایط روز دنیا در حوزه این صنعت است و اطمینان دارم که می توانیم صنعت نساجی استان را با شرایط روز و مناسب با بازارهای جهانی ساماندهی کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.