۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 268930

روابط عمومی دانشگاه شیراز از بیماری 140 دانشجوی ساکن خوابگاه پردیس ارم دانشگاه شیراز خبر داد با این وجود اما سخنگوی اورژانس کشور تعداد این دانشجویان را 70 نفر اعلام کرده است.

بیماری 140 دانشجوی خوابگاه‌ دانشگاه شیراز
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: شب گذشته خبر مسمومیت دانشجویان در یک مجتمع خوابگاهی به اورژانس اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل اورژانس در محل حادثه که خوابگاه‌های دانشجویی یکی از دانشگاه‌های شیراز بود اعزام شدند.
 
وی با اشاره به انجام اقدامات درمانی از سوی عوامل اورژانس اظهار کرد: پس از عوامل حضور اورژانس مشخص شد که 70 تن از دانشجویان این دانشگاه پس از صرف شام دچار مسمومیت شدند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی عوامل اورژانس، اکثر آنها در محل به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و تنها دو نفر برای انجام اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان علی‌اصغر شیراز منتقل شدند.
 
خالدی با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس مقابل این مجتمع خوابگاهی به حالت آماده‌باش قرار داشت، خاطرنشان کرد: یک گروه از عوامل اورژانس نیز توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به دانشجویان و مسئولان این خوابگاه ارائه کردند.
 
به گفته سخنگوی اورژانس کشور نتایج اولیه نشان می‌دهد که وجود مسمومیت در وعده شام دانشجویان علت این اتفاق بوده است.

تعداد دانشجویان بیمار به 140 نفر رسید
با این وجود اما روابط عمومی دانشگاه شیراز تعداد دانشجویان را 140 نفر عنوان می‌کند.

فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، نوشت: از شب یک‌شنبه 10 اسفند تا پاسی از شب دوشنبه 11 اسفند حدود 140 نفر از دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های پردیس ارم دانشگاه شیراز دچار بیماری با علائم کوفتگی، بدن درد، بی‌حالی و دل‌درد و بعضاً تب‌ و لرز شدند.

بنابراین گزارش مسئولان دانشگاه سریعا با مسئولین بهداشت و درمان و بویژه اورژانس شیراز تماس گرفتند و با حضور کادر پزشکی و آمبولانس‌های اورژانس،‌ خدمات لازم اعم از معالجه سرپایی، سرم درمانی و اعزام به بیمارستان را انجام داده و با همکاری‌های صورت گرفته اورژانس، دانشجویان و بویژه اعضای شورای صنفی و کارکنان خوابگاه و امور دانشجویی، امور مداوای بیماران به انجام شد.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.