قدس انلاین-قاانی: بالاخره پس ازاماواگرهاواعلام متقاضیان مختلف وزیاد برای اکران نوروز94, نهایتا فیلمهای «ايران‌برگر» ساخته مسعود جعفري جوزاني، «رخ ديوانه» ساخته ابوالحسن داوودي، «استراحت مطلق» کاهانی، «طعم شيرين خيال» كمال تبريزي به عنوان گزينه‌هاي اصلي پرده سينماها در نوروز سال 94 اعلام شدند که در ادامه نگاهی به حواشی ومعرفی این فیلمها خواهیم داشت.

نگاهی به فیلمهای اکران نوروز94/رقابت تبریزی وجوزانی باکاهانی و داوودی

به گزارش قدس انلاین بنا به گفته غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در حال حاضر قرارداد ۴ فیلم برای اکران نوروزی بسته شده که در گروه سینمایی استقلال «رخ دیوانه» ابوالحسن داوودی، در گروه سینمایی قدس «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی، گروه آزادی «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی و گروه آفریقا «طعم شیرین خیال» به کارگردان کمال تبریزی اکران می شوند.

*ایران برگر

 

«ایران برگر» بعد از فیلم‌های «جاده های سرد»، «شیر سنگی»، «در مسیر تندباد»، «یک مرد یک خرس»، «دل و دشنه» و «بلوغ» جدیدترین تجربه سینمایی مسعود جعفری جوزانی است.فیلمنامه فیلم ایران برگر توسط مسعود جعفری جوزانی و محمد هادی کریمی بصورت مشترک نوشته شده و داستان آن در فضای کمدی شلوغ و در عصر کنونی روایت میشود ماجرای فیلم در مورد اهالی روستایی است که برخی از آن ها با حرص و طمع خواستار کسب قدرت در بین اهالی روستا هستند که بصورت طنز در آمده است.در این فیلم بازیگرانی چون محسن تنابنده در نقش فتح الله خان و احمد مهرانفر بازی می کنند. کار فیلمبرداری این فیلم از ۱۷ شهریور ۹۳ شروع شده و در روستای کیگا در جاده امامزاده داوود صورت گرفته و اکثر لوکیشنهای فیلم هم در حوالی تهران می باشد.این فیلم درشرایطی تولید شد که آخرین ساخته ی جوزانی در سینما به ۱۶ سال قبل باز می گردد ودر این مدت او بیشتر درگیر تولید سریال درچشم باد بوده است .

* طعم شیرین خیال

آخرین ساخته کمال تبریزی بعد از موفقیت فیلم"طبقه حساس" در گیشه، پیش از این با نام «دردسرهای شیرین» تولید شد ودرنهایت به «طعم شیرین خیال» تغییر نام داد فیلم یک طنز رومانتیک است که در آن شیرین (نازنین بیاتی) ماجرای آشنایی خود و خانواده‌اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید (شهاب حسینی) را برای ما روایت می‌کند.لوکیشن‌های فیلم در استان کرمان می باشد و درکنار نقل داستانی سرگرم‌‌کننده به مفاهیمی چون انرژی‌های پاک، تعامل سازنده و سالم انسان با طبیعت و محیط‌ زیست و مصرف بهتر منابع طبیعی در فیلم اشاره می شود و همین امر باعث تغییر زمان فیلمبرداری وفیلمنامه شد.  علاوه برشهاب حسینی، نازنین بیاتی بازیگرانی همچون نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسف پور نیز در این فیلمایفای نقش می کنند.

*استراحت مطلق

استراحت مطلق اخرین ساخته عبدالرضا کاهانی است که برخلاف كارهاي قبلي اش يك فيلم پر لوكيشن است و تمام صحنه هاي آن درتهران فيلمبرداري شده است. فيلمي که دران بازيگراني چون ترانه عليدوستي، بابک حميديان، رضا عطاران، مجيد صالحي، فريده فرامرزي و اميرشهاب رضويان بازي کرده اند.اين فيلم مضموني اجتماعي دارد و سعيد قطبي زاده منتقد سينما به عنوان همكار فيلمنامه نويس با كاهاني همكاري كرده است. اين جديدترين فيلم كاهاني بعد «بي خود و بي جهت» در ايران است. او بعد از اكران اين فيلم به فرانسه رفت و مدتي در اين كشور اقامت داشت. تهيه كنندگي «استراحت مطلق» را كاهاني برعهده دارد. اين فيلم اواخر سال قبل با عنوان «از هر نظر معمولي» از اداره نظارت و ارزشيابي پروانه ساخت دريافت كرد كه بعدا به «استراحت مطلق» تغيير نام داد.

خلاصه داستان: تهران مال توِ مگه!؟

* رخ دیوانه

یازدهمین فیلم ابوالحسن داوودی به کسب سیمرغ های متعدد درجشنواره یکی ازشانس های فروش در اکران نوروزی است که داستان چند جوان را روایت می کند كه در یك قرار اینترنتی با یكدیگر آشنا شده و به دنبال یك شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می افتند. از داوودی پیش از این فیلمهای «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند»، «تقاطع»، «نان و عشق و موتور 1000»، «مرد بارانی» و «زادبوم» تولید شده که همچنان زاد وبوم اکرانش بلاتکلیف است.فیلمنامه «رخ دیوانه» توسط محمدرضا گوهری (بر اساس طرحی از ابوالحسن داودی) نگاشته شده و  در ان طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد... و بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش، امیر محمد زند ایفای نقش می کنند."رخ دیوانه" یک اصطلاح در شطرنج است، زمانی که بازی می تواند تا ابد ادامه پیدا کند رخ یک بازی می کند و در اصل فداکاری کرده و خود را قربانی می کند تا شاه را نجات دهد. گفته می شود این فیلم متفاوت ترین فیلم داوودی از لحاظ ریتم، ساختار، دکوپاژ و تدوین نسبت به فیلم های قبلی اش است.

فیلم‌ پنجم اکران نوروزی هنوز مشخص نشده است و رقابت میان «روباه» و «عصریخبندان» است.

«روباه» ساخته بهروز افخمی بعد از فیلم‌های «تفنگ‌های سحرگاه»، «عروس»، «روز فرشته»، «روز شیطان»، «جهان پهلوان تختی»، «شوکران»، «گاوخونی»، «فرزند صبح»، «صدای تیره»، «سن پترزبورگ» و «آذر شهدخت پرویز و دیگران» است.

این فیلم با بازی حمید گودرزی، بابک حمیدیان، مرجان شیرمحمدی، آرش مجیدی و جلال فاطمی درباره یک مامور اسرائیلی است که برای دور جدید ترور دانشمندان اتمی به ایران فرستاده می‌شود. این مامور ورزیده تنها کار می‌کند و از همکاری آدم‌های فریب خورده و یکبار مصرف استفاده می‌کند که تا آخرین لحظه از ماموریت خود خبر ندارند. یک موتور سوار مسافرکش در دام او می‌افتد و نادانسته برای ترور تعلیم می‌بیند و ...

«عصریخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی است که پیش از این فیلم‌های «بعد از ظهر سگی سگی»، «ضد گلوله» و «خط ویژه» را ساخته است. در خلاصه داستان این فیلم با بازی بهرام رادان، مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی و ژاله صامتی آمده است: «در عصر یخبندان خارپشتها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند. خار پشتها تنها جاندارانی بودند که در عصر یخبندان زنده ماندند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدجواد IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    حتما حتما حتما رخ ديوانه رو ببينيد عاليه عاليه عالي بهترين فيلم ممكنه