قدس آنلاین یزد ـ امروز همزمان با آغاز هفته نیکوکاری و همگام با مردم سراسر ایران، جشن نیکوکاری در یزد نیز آغاز شد که طی سه روز، هزار و ۷۰۰ پایگاه جشن نیکوکاری در سراسر استان هدایای مردم را جمع‌آوری خواهند كرد.

بر پایی 1700 پایگاه جشن نیکوکاری در سراسر استان یزد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، مدیرکل کمیته امداد استان یزد، در مراسم جشن نیکوکاری ، اظهار داشت: کمک به همنوع همواره در مرام و مسلک ایرانیان بوده است و این روزها لازم است این فرهنگ و عادت، پررنگتر شود.

محمد اکبری، یکی از مهمترین وظایف انسانی را کمک به همنوعان دانست و افزود : جشن نیکوکاری نیز در همین راستا و در آستانه فرا رسیدن عید نوروز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال جشن نیکوکاری با ایام فاطمیه همزمان شده است، بیان کرد: به طور قطع این مراسم در این زمان از معنویت بسیار بیشتری برخوردار خواهد بود.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی هزار و ۷۰۰ پایگاه ثابت و سیار نیکوکاری در مناطق مختلف استان یزد خبر داد و اظهار داشت: جشن نیکوکاری امروز در مدارس استان و فردا و جمعه نیز در سطح شهر و میعادگاه های نمازجمعه برگزار خواهد شد.

وی از زیر پوشش بودن ۸۵۰ کودک یتیم در کمیته امداد استان یز دخبر داد و بیان کرد: هدایای جمع آوری شده در پایگاه های نیکوکاری مدارس از طریق خود مدارس بین دانش آموزان یتیم و نیازمند توزیع خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز در این مراسم با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، حضرت زهرا (س) را نماد نیکوکاری دانست و اظهار داشت: ائمه معصومین (ع) همه نماد نیکوکاری و احسان هستند.

محمدعلی طالبی فرهنگ و تمدن ملت ایران همواره با نیکوکاری عجین بوده ضمن اینکه دین مبین اسلام نیز بر انفاق و دستگیری از مسئولان تاکید کرده است.

این مراسم امروز در مدارس تمامی شهرستانهای استان یزد برگزار شد

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.