سه سازمان مدافع حقوق بشر در ژنو تاکید کردند: دولت بحرین تعهدات خود در خصوص حقوق بشر را نادیده می گیرد و بدین ترتیب وضعیت حقوق بشر در این کشور در حال وخیم تر شدن است.

سه سازمان حقوق بشردر ژنو ازوخامت اوضاع حقوق بشردربحرین خبردادند
 

پایگاه الوفاق روز جمعه خبرداد، سازمانهای آمریکایی برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین و مرکز حقوق بشر بحرین و مرکز علمی حقوق و دمکراسی بحرین که در ژنو مستقر هستند با صدور بیانیه مشترک به ادعاهای مقامات رژیم آل خلیفه در نشست شورای حقوق بشر پاسخ دادند.

بیانیه مزبور از دولت بحرین خواست تا هرچه زودتر به تعهدات خود در خصوص حقوق بشر عمل نماید.

بیانیه یاد شده همچنین خواستار آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی از جمله مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران، فیلمبرداران، پزشکان، پرستاران و شخصیت های دینی سیاسی مخالف در این کشور شد.

در همین راستا دادگاههای رژیم آل خلیفه با درخواست آزادی مهدی ابودیب رییس انجمن معلمان بحرین و ابراهیم شریف و صلاح خواجه سه تن از زندانیان سیاسی بحرین مخالفت کرد.

از سوی دیگر تظاهرات مردمی برای 67 روز متوالی در بحرین در اعتراض به ادامه بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق ادامه یافت.

دو منطقه المصلی و الدیه امروز جمعه در منامه پایتخت بحرین شاهد حضور گسترده مردم، روحانیت و فعالان سیاسی و شخصیت های برجسته بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها با در دست داشتن پرچم بحرین و عکسهای شیخ علی سلمان خواستار آزادی فوری وی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.