دبیرکل سازمان ملل روز جمعه با صدور بیانیه ای در خصوص تصمیم روز پنجشنبه سازمان آزادی بخش فلسطین مبنی بر توقف هماهنگی های امنیتی میان دولت خودگردان فلسطینی و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

نگرانی بان کی مون از توقف هماهنگی های امنیتی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، طرفین را به خویشتنداری از اقداماتی که مایه تنش های بیشتری میان آن ها شود، دعوت کرد.

به گفته استفان دوجاریک سخنگوی بان کی مون، این بیانیه با اشاره به این که هنوز تا تایید نهایی اعضای شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین در مورد اجرای این تصمیم سه ماه وقت باقی است، ابراز امیدواری کرد که طرفین از این فرصت برای تجدید نظر در این تصمیم و احترام به تعهدات خود استفاده کنند.

به گفته دوجاریک، دبیرکل سازمان ملل در این بیانیه بار دیگر از مسوولان رژیم صهیونیستی خواسته است تا در آمدهای مالیاتی دولت خود گردان فلسطینی را که بر اساس پروتکل پاریس حق مسلم مردم فلسطین است به آن ها باز گردانند.

بان کی مون در این بیانیه گفته است که در نبود تعامل موثر بین المللی برای حل بحران فلسطین، این بحران در آینده گسترش بیشتری خواهد یافت.

وی از رهبران کشور های جهان و اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا با تعاملی جدی تر زمینه پایان اشغال سرزمین های فلسطینی و دست یابی به صلح پایدار برای برپایی یک دولت مستقل فلسطینی را تضمین کند، فراهم آورند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.