۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 269750

قیمت نفت با تقویت ارزش دلار و ترس در مورد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا که توجه‌ بازار از کاهش تعداد سکوهای فعال نفتی آمریکا را به خود منحرف کرد، کاهش یافت و به زیر 60 دلار در هر بشکه رسید.

نفت 59.7 دلاری شد

به گزارش  فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه افزایش ارزش دلار و ترس در مورد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا، توجه‌ بازار از کاهش تعداد سکوهای فعال نفتی آمریکا را  به خود منحرف کرد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافت، به طوریکه نفت برنت، بیشترین قیمتی که از ماه ژانویه کسب کرده بود، از دست داد.

در ساعات اولیه معاملات نگرانی‌ها در مورد امنیت لیبی و عرضه نفت عراق نیز مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شد اما این عوامل نیز عقب نشینی کرد.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها به بالاترین رقم در یازده سال و نیم اخیر رسید. پس از اینکه دولت آمریکا اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور به کمترین رقم شش و نیم سال گذشته رسیده است، ارزش دلار رشد کرد.

بسیاری از مقامات فدرال رزرو معتقدند که بانک مرکزی آمریکا احتمالا در ماه ژوئن نرخ بهره بانکی را افزایش خواهد داد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 75 سنت یا 1.2 درصد کاهش 59.73 دلار فروخته شد. نفت برنت در هفته گذشته 4 درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش از هفته منتهی به 9 ژانویه به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 1.15 دلار یا 2.3 درصد کاهش 49.61 دلار معامله شد.

گن مک‌ گیلیان تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت، تمرکز بازار بر تقویت مطلق دلار و آنچه در کوتاه‌مدت در مورد نرخ بهره رخ خواهد داد، است. حقیقتا، کاهش تعداد سکوهای فعال نفتی آمریکا خیلی مورد توجه نبوده است.

شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز در بررسی هفتگی خود اعلام کرد، تعداد سکوهای فعال نفتی آمریکا در هفته گذشته 64 حلقه کاهش یافت و به 922 سکو رسید که کمترین تعداد  از آوریل 2011 به شمار می‌رود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.