استفان دمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر حل بحران سوریه به دست خود مردم این کشور تاکید کرد.

سازمان ملل بر حل بحران سوریه به دست مردم این کشور تاکید کرد

وی در گفت وگو با راشا تودی افزود: این بحران باید فقط توسط خود سوریها و بدون دخالت دیگران حل شود و نقش سازمان ملل نیز محدود به ارائه تسهیلات وفضای لازم برای گفت و گوی طرف های درگیر دراین بحران است.

وی در بخشی از این گفت وگو که بر پایگاه انیترنتی این شبکه قرار گرفته ، افزود:سازمان ملل نقش خود را محدود به تلاش برای ایجاد فضای گفت وگو بین گروههای مختلف سوری درگیر در بحران این کشور می داند ولی این بدان معنا نیست که کشور های حامی دولت سوریه یا مخالفان ، در کمک برای دستیابی به این هدف وتحقق آن ایفای نقش نکنند.

دمیستورا نشست طرف های درگیر در بحران سوریه در روسیه را مفید و کارگشار توصیف کرد و بیان داشت:برگزاری دور دوم این نشست نیز می تواند در روند حل بحران سوریه و نزدیک شدن دیدگاه های همه اطراف درگیر دراین بحران موثر باشد.

وزرات خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرده بود مرحله دوم نشست مشورتی گروه های مخلف دولت سوریه در ماه نیسان (فروردین-اردیبهشت) آینده در مسکو برگزار می شود.

یاد آور می شود در مرحله اول این نشستها که درماه گذشته در مسکو برگزار شد نمایندگان دولت سوریه با پنج گروه مخالف شرکت کننده در نشست با صدور بیانیه ای بر استقلال و وحدت کشور سوریه ، مبارزه با ترویسم ، حل مسالمت آمیز بحران و رد هرگونه دخالت خارجی در حل بحران سوریه و حفظ ارتش و نیروهای مسلح این کشور به عنوان رمز یکپارچگی این کشور تاکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.