رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در معرفی روز شهید(22 اسفند) گفت: سال گذشته این روز ملی با همکاری و اطلاع رسانی رسانه ها به مردم معرفی شد.

تاکید شهیدی بر نقش موثر رسانه ها در معرفی روز شهید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی شهیدی روز یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت روز شهید افزود: طبق نظرسنجی سازمان سنجش افکار عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته فقط یک درصد مردم با این مناسبت آشنا بودند، در حالیکه پس از کار رسانه ای که بر روی این موضوع صورت گرفت، 17 درصد از ثبت چنین روزی در تقویم ملی مطلع بودند.
وی ادامه داد: سال گذشته با کمک تبلیغاتی که صورت گرفت فضای معنوی در کشور حاکم شد اما امسال باید مراسم این روز پررنگ تر از گذشته برگزار شود زیرا علاوه بر تاکید مقام معظم رهبری درباره تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این کار با هدف پاسداشت و بزرگداشت فداکاری های شهدا صورت می گیرد.
معاون رییس جمهوری درباره برنامه هایی که قرار است به همین مناسبت برگزار شود، گفت: روز دوشنبه کنگره شهدا با حضور رییس جمهوری و حدود یکهزار نفر از خانواده شهدا برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برنامه های امسال روز شهید متنوع تر از سال گذشته است، افزود: قرار بر این شد از 22 بهمن امسال تا 22 اسفند با خانواده 22 هزار شهید و ایثارگر در قالب طرح سپاس ملاقات شود که تاکنون دیدار با 16 هزار نفر از این خانواده ها محقق شده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های بنیاد شهید، تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت است که برای نقل خاطرات دوران دفاع مقدس و روایتگری به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
وی ادامه داد: این افراد که حدود 400 نفر آنها سال گذشته دوره های ویژه ای را به پایان رساندند، برای نسل جوان درباره دوران دفاع مقدس روایتگری می کنند.
** غرس 22 هزار اصله نهال به یاد 22 هزار شهید
شهیدی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی 22 هزار شهید تقدیم انقلاب شد، گفت: از 22 بهمن تا 22 اسفند به یاد این شهدا، 220 هزار اصله درخت در سراسر کشور غرس می شود.
وی از مراسم میهمانی لاله ها در روز پنجشنبه این هفته خبر داد و افزود: تعویض پرچم گلزار شهدا در سراسر کشور انجام می شود و در نماز جمعه این هفته که مصادف با روز شهید است، همه مسوولان بنیاد شهید در استان ها و شهرستان ها سخنرانی خواهند کرد.
شهیدی با اشاره به نامگذاری 22 اسفند به روز شهید گفت: سال گذشته از بهمن تا اسفند ماه، 34 هزار ملاقات با خانواده شهدا و ایثارگران داشتیم و امسال هم با خانواده 22 هزار شهید دیدار خواهیم داشت.
** روز شهید پر رنگ تر از گذشته باشد
معاون رییس جمهوری با اشاره به صدور دستورالعمل به سازمان ها و وزارتخانه ها برای برنامه های این روز تصریح کرد: تلاش کنید برنامه های بزرگداشت روز شهید پررنگ تر از گذشته باشد.
وی درباره ساماندهی گلزار شهدا گفت: 19 هزار و 613 گلزار شهدا در کشور داریم که حدود 11 هزار و 500 گلزار ساماندهی شده و کار حدود پنج هزار گلزار نیز آغاز نشده که به علت کمبود بودجه این کار هنوز به اتمام نرسیده است.
شهیدی خاطرنشان کرد: برای یکپارچه شدن مزار شهدا تلاش می کنیم تا هم این مکان ها زیباتر شوند و هم بتوانیم آنها را در سازمان ها جهانی به ثبت برسانیم.
** خبر خوش برای خانواده شهدا ندارم
معاون رییس حمهوری در پاسخ به سووالی مبنی بر خبر خوش برای خانواده شهدا درباره معوقات گفت: خبر خوشی ندارم زیرا معتقدم باید خبری اعلام شود که شرایط برای محقق شدن آن اماده باشد.
وی با بیان اینکه برای پرداخت مطالبات خانواده شهدا با مشکل بودجه مواجه هستیم ، افزود: در حال پیگیری هستیم تا با تامین بودجه دیون سال 93، 92 و 91 این افراد در سال آینده پرداخت شود.
شهیدی گفت: بیشترین مشکلات مطرح شده در دیدار با خانواده شهدا مسایل درمان، مسکن و معوقات است که خوشبختانه بخش زیادی از آن با ارائه راهکارهایی رفع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.