فرماندار بندرترکمن از اجرای طرح اسکان مسافران نوروزی برای نخستین بار در آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی خزر خبر داد.

اسکان مسافران نوروزی در تنها جزیره ایرانی خزر

به گزارش ایسنا،مرجان نازقلچی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان اظهار کرد: مکان‌های اقامتی گردشگران در این جزیره با ظرفیت 180 تخت آماده سازی شده است. مساحت چهار هکتاری اردوگاه ملی دانش آموزی بندر ترکمن در جزیره آشوراده برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:به منظور خدمات رسانی به مسافران نوروزی سهمیه آرد هشت نانوایی در مسیر بندرترکمن و اسکله افزایش یافته تا به مردم ارایه خدمات کنند. امکانات مورد نیاز خانواده‌ها برای طبخ غذا، فضای بازی و امکان ماهیگیری و استراحت در کنار ساحل نیز برای مسافران پیش بینی شده است.

فرماندار ترکمن درباره برگزاری جشنواره‌های موسیقی، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی در ایام تعطیلات نوروز 94 در شهرستان و جزیره آشوراده، تصریح کرد: این جشنواره از پنجم تا چهاردهم فروردین 94 برگزار می‌شود.

آشوراده در مرکز شبه جزیره میانکاله واقع شده و تنها جزیره ایرانی دریای خزر محسوب می شود و به دلیل برخورداری از جاذبه‌های منحصر به فرد، یکی از قطب‌های مهم گردشگری شمال کشور است. تماشای صید ماهی‌ها، اسکله، بازارچه ساحلی و تاسیسات بندرترکمن از دیگر جاذبه‌های این ناحیه از استان گلستان است.

بندرترکمن با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است و بیشتر ساکنان آن را هموطنان ترکمن تشکیل می‌دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.