۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 27081

بعد از تحویل 3 قلاده بچه شیر به سازمان محیط زیست مالک بچه شیرها مدعی شده است که بچه شیرها موالید یک جفت شیر نر و ماده‌ای هستند که در باغ وحش بابلسر زندگی می‌کنند.<BR>

پرونده «بچه شیرها» به دادسرا رفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بعد از تحویل 3 قلاده بچه شیر به سازمان محیط زیست مالک بچه شیرها مدعی شده است که بچه شیرها موالید یک جفت شیر نر و ماده‌ای هستند که در باغ وحش بابلسر زندگی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص روند بررسی پرونده قضایی بچه شیرهای رها شده در پایتخت گفت: پس از اثبات ادعای مالک بچه شیرها مبنی بر اینکه پدر و مادر 6 قلاده بچه شیر در باغ وحش بابلسر زندگی می‌کنند، حکم قضایی پرونده آنها صادر خواهد شد.

اسماعیل میران‌زاده در خصوص روند بررسی پرونده قضایی بچه شیرهای رها شده در پایتخت اظهار داشت: بعد از پیدا شدن 2 بچه شیر در تهران فردی مدعی شد که شیرها متعلق به وی است بنابراین محیط زیست نیز مجوز لازم را از این فرد خواست که وی مجوز جابه‌جایی را ارائه نکرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، جابه‌جایی حیوانات وحشی باید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود، گفت: بر این اساس به دلیل نداشتن مجوز لازم پرونده بچه شیرها به دادسرا ارجاع داده شد.

میران‌زاده افزود: متعاقب شکایت سازمان محیط زیست فرد مالک بچه‌ شیرها ادعا کرد که 3 قلاده بچه شیر دیگر هم دارد بنابراین تعداد این شیرها 6 قلاده بوده است که این فرد در حال انتقال آنها از بابلسر به تهران بود ضمن اینکه فرد مدعی مالک بچه شیرها صاحب سیرک است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران عنوان کرد: بعد از تحویل 3 قلاده بچه شیر به سازمان محیط زیست مالک بچه شیرها مدعی شده است که بچه شیرها موالید یک جفت شیر نر و ماده‌ای هستند که در باغ وحش بابلسر زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: پس از این ادعا و بر اساس آخرین دستور قضایی قرار بر این شد که از شیرهای نر و ماده بابلسر آزمایش ژنتیک به عمل آید تا به صورت قطعی ثابت شود که آیا این بچه شیرها فرزندان شیرهای باغ وحش بابلسر هستند یا خیر.

میران‌زاده خاطرنشان کرد: در این خصوص دامپزشکی نمونه خون را از شیرهای نر و ماده گرفته است تا آزمایش لازم صورت گیرد که بعد از روشن شدن این موضوع دادگاه رأی خود را اعلام خواهد کرد.

وی گفت: اگر ثابت شود که بچه شیرها فرزندان شیرهای باغ وحش بابلسر نیستند آن موقع معلوم می‌شود که به صورت قاچاق از خارج از کشور وارد شده‌اند و متعاقب آن دستور قضایی صادر خواهد ‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.