معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به نامه ارسالی به شهرداری تهران مبنی بر درخواست اصلاح واحد مسکونی بجای ساختمان مستقل برای فعالیت مطبوعاتی اشاره و گفت: شهرداری تهران درپاسخ ضمن اصلاح مورد درخواستی، فعالیت دفاتر مطبوعاتی را در واحدهای مسکونی مستقل بلامانع اعلام کرده است

انتظامی : فعالیت دفاتر مطبوعاتی در واحدهای مسکونی مستقل بلامانع است

حسین انتظامی روز چهارشنبه در گفت و گو باایرنا افزود: براساس فهرست کابردهای مجاز به استقرار در اماکن مسکونی مندرج در اتوماسیون اداری شهرداری تهران، محل تاسیس مطبوعات منحصرا ساختمان مستقل عنوان شده که این موضوع مشکلاتی را برای اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی به وجود آورده بود.

وی با اشاره به مصوبه شماره ه/22918/ت/18152 مورخ 24/4/1380 هیات وزیران مبنی بر اینکه فعالیت دفاتر مطبوعاتی در واحدهای مستقل مسکونی یا مجتمع های ساختمانی با کاربری مسکونی مجاز اعلام شده است، گفت: طی نامه ای از شهرداری تهران خواسته شد تا با توجه به بروز مشکلات عدیده برای اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات، نسبت به اصلاح 'ساختمان مستقل' به ' واحد مسکونی مستقل' و یا مجتمع هایی که بطور کامل در اختیار روزنامه نامه ها و نشریان و رسانه ها اقدام کنند.

وی یادآور شد که شهرداری تهران نیز در پاسخ به این نامه تاکید کرد که حضور دفاتر مطبوعاتی در واحدهای مسکونی مستقل بلامانع است.

وی گفت: محمدجواد شوشتری مشاور شهردار تهران در این نامه اعلام داشته که برابر اعلام معاونت شهرسازی و معماری، با توجه به ماده 3 آیین نامه دفاتر مطبوعات و تبصره ذیل آن، تاسیس دفتر چند نشریه در یک واحد مسکونی مستقل یا مجتمعی که به طور کامل در اختیار مطبوعات باشد، بلامانع است.

وی افزود: در این نامه همچنین تاکید شده این دفاتر مجاز به استقرار در واحد مسکونی ساختمانی که کل آن در اختیار دفاتر مطبوعات نیست، نمی باشند؛ ضمن اینکه مطابق با ضوابط و مقررات تفصیلی شهر تهران این دفاتر مجاز به استقرار در زیر پهنه های مختلط M11 و M21 و پهنه کار و فعالیت (S) می باشند.

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 29 آذر ماه 93 در نامه ای درخصوص فعالیت دفاتر مطبوعاتی در واحدهای مسکونی مستقل از شهرداری تهران درخواست تغییر مصوبه را کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.