قدس آنلاین– ایلام: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: طرح های توسعه ای حوزه گردشگری در تمامی بخش های استان دارای توجیه اقتصادی مناسب است.

طرح های توسعه ای گردشگری ایلام توجیه اقتصادی دارند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه سرمایه گذاران با حضور در استان می توانند خدمات گردشگری قابل توجهی ارائه کنند، اظهارداشت: توسعه گردشگری در استان ایلام نیازمند اجرای طرحهای بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام سرزمینی است که در غرب کشور و در میان ارتفاعات زاگرس قرار گرفته که دارای دو خصوصیت دشت در جنوب و کوهستان در شمال است و به دلیل چهار فصل بودن مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می گیرد، افزود: این استان دارای ظرفیت های منحصر به فردی در بخش گردشگری است که باید شناسایی و به همگان معرفی شوند تا گردشگران بیشتری جذب شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به استقرار امکانات در آثار گردشگری استان ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در همین راستا کارهای خوبی از طرف بخش خصوصی در استان ایلام در حال انجام است که در صورت بهره برداری تحول بزرگی در حوزه گردشگری استان رخ خواهد داد.

عبدالمالک شنبه زاده غارزینه گان، دریاچه دوقلوی سیاه گاو، آبشار اما، قلعه کنجانچم، موزه مردم شناسی قلعه والی شهر ایلام، قلعه شیاخ، چشمه‌های آبگرم، آتشکده سیاهگل، رودخانه پرخروش سیمره، آتشکده موشکان، تنگ بهرام چوبین و ... را از مناطق باستانی و دیدنی استان بر شمرد و تصریح کرد: زیرساخت‌های صنعت گردشگری در استان باید فراهم‌ شود و در همین خصوص با چند سرمایه‌گذار رایزنی‌هایی جهت ایجاد هتل و مجتمع‌های بین راهی صورت گرفته که در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه و پیشرفت در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان خواهیم بود.

وی طرح های توسعه ای حوزه گردشگری در تمامی بخش های استان را دارای توجیه اقتصادی مناسب دانست و بیان داشت: در حال حاضر چندین طرح از جمله چشمه های آب گرم دهلران، غار زینگان، مجتمع تفریحی توریستی، طرح گردشگری سد دویرج و سد سیمره در استان در دست اقدام و اجراست که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.