باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه برغم پیشرفت در مذاکرات برای دستیابی به یک موافقتنامه درباره برنامه هسته ای ایران ، تحریم های موجود علیه تهران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

امضای دوباره اوباما پای تمدید تحریم های ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوباما در یادداشتی به کنگره نوشت :« اقدامات مشخص و سیاست های دولت ایران همچنان تهدیدی غیر عادی و جدی برای امنیت ملی ، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکاست. بنابراین بر اساس بخش 202 قانون فوریت های ملی من تحریم های موجود علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید می کنم.»

اوباما همچنین بر اهمیت مذاکرات بین ایران و گروه پنج به اضافه یک ( آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان ) تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به طرح اقدام مشترک بین گروه پنج به اضافه یک و ایران اشاره کرد که 20 ژانویه سال 2014 به اجرا درآمد و این نخستین بار طی یک دهه گذشته بود که ایران موافقت کرد اقداماتی مشخص را برای متوقف شدن پیشرفت برنامه هسته ای خود و حتی کاهش بخش هایی از این برنامه هسته ای انجام دهد.

در موافقتنامه موقت سال 2013 بین ایران و شش قدرت جهان آمده است تهران می تواند فعالیت های تحقیق و توسعه فعلی خود را در زمینه غنی سازی ادامه دهد اما با این حال اشاره شده است آنها نباید فعالیت های خود را در این زمینه تقویت کنند.

مذاکرات ایران و گروه پنج به اضافه یک پیشتر تاریخ هدف نوامبر سال 2014 را برای دستیابی دو طرف به یک موافقتنامه جامع از دست داد و پس از آن ایران و قدرت های جهان تصمیم گرفتند این ضرب الاجل را به 30 ژوئن تمدید کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    آقای ظریف متشکریم