مراغه - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت نسل سوم همراه اول، 30 درصد از کشور را تحت پوشش قرار داده است.

وزیر ارتباطات: اینترنت نسل سوم همراه اول، 30 درصد کشور را تحت پوشش قرار داده است
 
محمود واعظی روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری مراغه افزود: این وزارتخانه تلاش می کند تا پایان سال آینده میزان پوشش اینترنت نسل سوم را به 70 درصد برساند.
وی اظهار کرد: این وزارتخانه حدود 40 هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های لازم و گسترش این فناوری، در بودجه سال آینده پیش بینی کرده است.
شرکت همراه اول سرویس ارتباط و اینترنت نسل سوم و چهارم (3G و 4G) خود را با نام تجاری نوترینو (NOTRINO) از سال جاری در برخی مناطق کشور فعال کرده است.
اینترنت نسل سوم و بالاتر دارای مزایای فراوانی نسبت به نسل پیشین از جمله مبتنی بر انتقال داده، امکان مکالمه تصویری، امکان مشاهده شبکه های تلویزیونی بر روی تلفن همراه، افزایش قابل ملاحظه پهنای باند، انتقال سریع دیتا، ارایه اینترنت با سرعت های بالا، افزایش اتکاپذیری و کاهش اختلالات شبکه و افزایش امنیت دارد.
 
واعظی با اشاره به اینکه سیاست این وزارتخانه در گسترش شعب پست بانک در کشور، بانکداری خرد است، اظهارکرد: هم اکنون برای افزایش شعبه های این بانک در روستاها و برخی نقاط مختلف شهرها تلاش می شود تا علاوه بر رفع مشکلات مردم برای توسعه پایدار جامعه گام برداشته شود. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با وجود تحریم ها و موانع تلاش می کند تا موجب رضایتمندی مردم از خدمات نظام را فراهم کند.
 
واعظی استعدادیابی قابلیت های شهرستان ها را برای ارایه خدمات مطلوب به مردم از اولویت های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: از طرح هایی که در شهرستان ها با ویژگی های خاصی طراحی و تدوین شده حمایت می شود.
 
وی گفت: هم اکنون 45 روستای مراغه دارای اینترنت پرسرعت بوده که مقدمات راه اندازی این فناوری به 103 روستا در پایان سال آینده فراهم شده است.
 
واعظی از تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای ایجاد کدپستی در 20 درصد مناطق فاقد کدپستی مراغه خبر داد و گفت: با همکاری سایر اپراتورها، تلاش می شود تا پوشش تلفن همراه با استفاده از رومینگ داخلی در این شهرستان به حدود 100 درصد برسد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهره برداری از نسل سوم تلفن همراه در مراغه به این شهرستان سفر کرده بود.
 
مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.