وزیر نفت هند متعهد شد که این کشور از منافع شرکتهای نفتی هندی در ایران در برابر تحریمهای آمریکا حمایت خواهد کرد.

از منافع نفتی خود در ایران برابر تحریم‌های آمریکا دفاع می‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز، دارمندرا پرادهان وزیر نفت هند گفت که این کشور از منافع اقتصادی شرکتهای نفتی خود در برابر تحریمهای آمریکا به دلیل سرمایه‌گذاری در ایران حمایت خواهد کرد.

پرادهان این سخنان را پس از اینکه اداره حسابرسی دولت آمریکا شرکت‌های نفت و گاز طبیعی هند (اُ ان جی سی)، شرکت نفت هند (آی اُ سی)، شرکت اویل ایندیا و دو شرکت چینی را به دلیل داشتن مناسبات تجاری با ایران معرفی کرد که ممکن است تحریم‌هایی را علیه آنها به همراه داشته باشد، مطرح کرد.

روزنامه اکونومیک تامیز به نقل از وزیر نفت هند گزارش داد: هند موضع دیپلماتیک مستقل خود را در قبال این موضوع خواهد داشت. مطمئنا منافع اقتصادی شرکتهای هندی و کشور در اولویت خواهد بود.

این سه شرکت هندی به دلیل داشتن سهام در بلوک نفتی فراساحلی در ایران از سوی اداره حسابرسی دولت آمریکا معرفی شده‌اند.

پرادهان گفت: با توجه به پیچیدگی دیپلماتیکی این مساله ما به دنبال راهی برای این هستیم که شرکت‌هایمان تحت تاثیر هیچ وضعیت بدی قرار نگیرند.

هر سه شرکت هندی واکنش مشابهی به گزارش اداره حسابرسی آمریکا داشته و گفتند که قراردادهای اکتشاف نفت در بلوک نفتی فارسی در سال 2009 منقضی شده و آنها پس از سال 2007 هیچ فعالیتی در این میدان نداشته اند.

شرکتهای اُ وی ال، آی اُ سی و ایندین اویل برای اکتشاف نفت و گاز در بلوک فارسی فعالیت‌هایی انجام داده و پیشنهاد سرمایه‌گذاری 5.5 میلیارد دلاری برای تولید گاز در میدان فراساحلی نزدیک مرز عربستان را مطرح کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.