ساری – خبرنگار قدس آنلاین : مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت : جشنواره عکاسی «راه و بیراه» ارتقای فرهنگ رانندگی را بدنبال دارد .

جشنواره عکس راه ارتقای فرهنگ رانندگی را بدنبال دارد

حیدر نوروزی در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری عکس با عنوان «راه و بیراه» که با تلاش اداره‌کل راه و شهرسازی و حوزه هنری مازندران برگزار شد، افزود : مقوله راه در مازندران به عنوان قطب گردشگری ، زیرساخت اصلی جذب توریسم است.

وی برپایی جشنواره‌های فرهنگی به منظور استفاده بهینه از جاده‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد : خروجی جشنواره عکاسی راه و بیراه باید به سود مردم تمام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید سبب ارتقا آگاهی مردم در نحوه رانندگی و استفاده از جاده‌ها باشد.

نوروزی با اشاره به اینکه هرچه فرهنگ رانندگی در مردم افزایش یابد از میزان کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای کم می‌شود، خاطرنشان کرد: بحث منظره‌آرایی جاده‌ها یکی از عوامل استفاده مناسب مردم از راه‌ها بوده و اگر محورهای مواصلاتی مازندران به درستی منظره‌آرایی شود، هموطنان از رانندگی لذت برده و با کاهش تصادفات مواجه می‌شویم.

برخی فعالیت‌های خدماتی با عبادت عجین هستند

همچنین مدیر حوزه هنری مازندران در این جشنواره گفت : مدیرانی که از ابزار هنر برای مطرح کردن اندیشه خود استفاده می‌کنند، مسئولانی راهبردی و تحول‌گرا هستند.

سینا دلشادی با اشاره به اینکه همه مسئولان، کارگزاران و کارمندان می‌توانند محل کار خود را به عبادتگاه تبدیل کنند، افزود: برخی فعالیت‌های خدماتی با عبادت عجین هستند.

وی با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب که به عنوان دهه عدالت و پیشرفت مطرح است، قرار داریم و راه به عنوان یکی از زیر ساخت‌ها برای تحقق عدالت محسوب میشود، تصریح کرد: راه‌سازی در تسهیل انتقال و ارتباطات نقش موثری دارد.

مدیر حوزه هنری مازندران بهینه‌سازی هر تفکری را با ابزار هنر اثرگذار دانست و گفت : هنر عکاسی مناسب ‌ترین ابزار برای انتقال اندیشه است، عکاسی علاوه بر هنر به عنوان یک صنعت، علم و مهارت ویژه و منحصر بفرد محسوب می‌شود.

دلشادی خاطرنشان ساخت : با گسترش فضای مجازی و انتقال اطلاعات با زبان عکس بدون توجه به تفاوت‌های زبانی و کلامی می‌توان پیام را به سراسر دنیا مخابره کرد.

گفتنی است : 1610 اثر از 64 عکاس کشوری به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری عکس «راه و بیراه» ارسال شد که از این تعداد 60 اثر از 45 عکاس به مرحله داوری راه یافت .

در پایان جشنواره از هفت عکاس به‌خاطر اثر برتر و نیز از صاحبان سه اثر برگزیده شامل عباس رستگار از بجنورد، علی عبدی و مجید نیکجو از مازندران به عنوان برگزیده‌های این جشنواره تجلیل شد.

علی مجید ناتری از قزوین ، حمید رضا بازرگانی از زنجان ، مجید محمدی از تهران ، سپیده سکوت از مازندران ، اصغر عالیشاه از مازندران ، حامد رازقی از زنجان و رامین طبری از مازندران جزء تقدیری های این جشنواره بودند .

نمایشگاه عکس راه و بیراه از 28 اسفندماه سال‌جاری در محل نمایشگاهی حوزه هنری برپا است که علاقه‌مندان از 9 صبح تا ساعت 18 می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.