پس از مدت‌ها اجرای عملیات راهسازی در کیلومترهای باقیمانده از آزادراه قزوین - رشت، دولت توانست برای سفرهای نوروزی تنها 900 متر از این آزادراه را به بهره‌برداری برساند.

900 متر از آزادراه قزوین - رشت افتتاح می‌شود

به گزارش ایسنا،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حاشیه سفر خود به گیلان از آخرین وضعیت آزادراه قزوین - رشت کسب اطلاع کرد و رسما وعده داد که 900 متر بسیار مهم از این آزادراه که تاکنون باقی مانده افتتاح خواهد شد.

طبق اعلام نوبخت، این بخش از آزادراه قزوین - رشت مربوط به محدوده منجیل و محور اصلی سه بانده منجیل - رودبار است.

طبق اعلام وی با اضافه شدن این بخش کوچک از آزادراه قزوین - رشت، بخش عمده ای از ماشین‌هایی که مجبور بودند در مسیر خود به محدوده شهری وارد شوند، بدون نیاز به ورود به شهر از حوزه آزادراهی وارد بخش اصلی راه می‌شوند.

900 متر باقیمانده از این آزادراه در حالی تا پایان سال افتتاح می‌شود که نزدیک به 10 کیلومتر دیگر از این آزادراه بسیار مهم نیز همچنان در مرحله عملیات اجرایی به سر می‌برد و البته نیاز به تامین اعتبار دارد.

پیش از این اداره راه و شهرسازی استان گیلان اعلام کرده بود که برای تکمیل این پروژه، نزدیک به 900 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که البته معاون رئیس‌جمهور اعلام کرده با مشخص شدن پیمانکار این حوزه به زودی 10 کیلومتر باقیمانده نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت.

طبق اعلام نوبخت، پنج تونل برای این آزادراه ساخته خواهد شد و تا پایان سال 94 مسیر باقیمانده آزادراه منجیل تا رودبار به بهره‌برداری می‌رسد و سپس با همکاری پیمانکار پروژه، حدود هشت کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، آزادراه قزوین - رشت که چند سالی از افتتاح آن گذشته و با طولی 137 کیلومتری به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای مواصلاتی کشور از مرکز به شمال به حساب می‌آید، در طول ماه‌های گذشته برای افزایش 11 کیلومتر به طول آن زیر عملیات اجرایی قرار داشته و بناست با تکمیل آن، به بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب کشور تبدیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.