پس از اظهارات صریح مقام معظم رهبری و با دستور مستقیم شهردار تهران، 1200 هکتار از پارک جنگلی قوچک تا 13 فروردین 94 بازسازی، ساماندهی و آزادسازی می‌شود تا عموم مردم در روز "سیزده‌به‌در" بتوانند از این منطقه بسیار خوش آب و هوا استفاده کنند.

نخستین اقدام پس از اظهارات صریح رهبری/ آزادسازی پارک جنگلی قوچک به‌ نفع عموم مردم
به گزارش تابناک ، رهبر انقلاب اخیرا در دیدار با مسئولان محیط زیست صحبت از اراضی کردند که مورد اختلاف برخی دستگاه‌ها و نهادها بوده و مردم از این پارک جنگل بی‌بهره‌اند؛ ایشان در این خصوص گفتند: "یک جاهایی هم هست در اطراف تهران ـ حالا این را من اینجا بگویم ـ طرف شرق تهران، یک بوستان بزرگی است، یک منطقهٔ خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابایی تا ارتفاعات قوچک؛ یک زمینی است متعلّق به ارتش.

بنده گاهی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روز‌ها از آنجا می‌رویم و ارتفاعات را حرکت می‌کنیم، راه می‌رویم؛ من هروقت آنجا می‌روم، دلم می‌لرزد! چون می‌دانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجّه اینجا است. کارهایی هم شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم، یک تشری زدیم، دعوایی کردیم؛ می‌دانم موقّتاً دست برداشتند، امّا منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد؛ یا این حقیر نباشم، یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرّف کنند؛ واقعاً انسان دلش می‌لرزد؛ یک بوستان بزرگِ شاید چند صد هکتاری ـ نمی‌دانم چقدر است ـ که اصلش هم ظاهراً متعلّق به ارتش بوده لکن الان مورد استفادهٔ ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطّلاعات و این‌ها است. به نظر من اینجا مال مردم است؛ اینجا باید به‌صورت یک گردشگاه عمومی مردمی دربیاید. مکرّر هم من این را پیغام دادم به مسئولین گوناگون، شهرداری باید برود اینجا را تصرّف کند، دراختیار مردم بگذارد. جای بسیار وسیع، خوب، خوش‌آب‌وهوا در شرق تهران، پُر درخت. حتّی من یک‌وقتی آنجا دیدم یک گلهٔ آهو یا بز کوهی بود که از دور دیده می‌شد؛ یک جای این‌جوری. [این] در اختیار مردم قرار بگیرد، مردم بروند استفاده بکنند. اگر کوتاهی بشود، آنجا هم مثل بعضی جاهای دیگر [خواهد شد] که متأسّفانه کوتاهی شد و یک‌وقت دیدیم که ساختمان‌ها آنجا سر بلند کردند و مدّعی پیدا شد، بعضی از دستگاه‌ها هم متأسّفانه از روی غفلت - نه از روی غرض - فلان زمین‌ها را به کارمندان خودشان دادند، آن‌ها هم به یکی دیگر فروختند؛ این کارهایی و بی‌انضباطی‌هایی که متأسّفانه در زمینهٔ زمین‌ها و در زمینهٔ این منطقهٔ تنفّسی شهرهای بزرگ به‌وجود می‌آید و از این قبیل [قبلاً هم] به‌وجود آمده است."

در پی این اظهارات صریح مقام معظم رهبری و با دستور مستقیم شهردار تهران، 1200 هکتار از پارک جنگلی قوچک تا 13 فروردین 94 بازسازی، ساماندهی و آزادسازی می‌شود تا عموم مردم در روز "سیزده‌به‌در" بتوانند از این منطقه بسیار خوش آب و هوا استفاده کنند.

برهمین اساس، پروژه‌ای چند روز قبل توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران و با همکاری شهرداری منظقه یک کلید خورد که به معنای آزادسازی این منطقه خوش آب و هوا به نفع عموم مردم است.

برهمین اساس، عملیات ساماندهی و بازسازی جنگل‌کاری 1200 هکتار از پارک جنگلی قوچک برای استفاده عموم مردم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز شد و قرار است تا 13 فروردین ماه سال 94 به بهره برداری برسد.

در این پروژه 500 دستگاه مخازن 1000 لیتری آب شرب، 3000 نیمکت پارکی، 1500 سطل زباله، 70 سرویس بهداشتی، 50 مخزن 3000 لیتری برای سرویس بهداشتی، نصب وسایل کامل ورزشی و بازی برگان و کودکان، استقرار پلیس پارک و انتظامات، 18 کیلومتر آسفالت برای معابر پارک، تامین 4 دستگاه پست برق قو، تامین روشنایی اصلی و فرعی پارک به طول 18 کیلومتر، نصب 50 آلاچیق و 12 کباب پز، 20 مکان برای نمازخانه و 7 پارکینگ استقرار خودرو پیش بینی شده است. 

در همین حال، 80 دستگاه ماشین آلات راه‌سازی برای معابر آماده سازی پارک تامین شده است، ضمن اینکه 1500 نفر کارگر از 6 صبح تا 12 شب مشغول کارند تا پروژه سر موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

این اراضی در شمال اتوبان بابایی و در سمت چپ جاده لشکرک قرار دارد، به پارک جنگلی قوچک معروف است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    خوشم میاد تو این مملکت هیشکی مغزش کار نمیکنه همه چی رو باید تذکر بدن تا درستش انجام بشه