قدس آنلاین - سمانه بامشاد :سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نسخه اول نرم افزار آن‌لاین تهران نما را در آستانه نوروز منتشر کرد

نقشه تهران،‌ تصاویر ۳۶۰ درجه و تورهای تهران‌گردی بر روی تلفن همراه

به گزارش خبرنگار ما،مهدی محبوبی مدیر پروزه درجریان رونمایی از نرم‌افراز موبایلی تهران،‌اعلام کرد:نرم‌افزار تهران نما که پایه آن نقشه رسمی شهرداری تهران است، امکاناتی مانند اطلاعات نقشه‌ای، جست‌وجوی اماکن، تصاویر ماهواره‌ای شهر تهران، بزرگنمایی در چند مرحله، تصاویر 360 درجه و راهنمای مسیرهای گردشگری تهران را با توجه به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی دربر دارد.

وی ادامه داد: سامانه نقشه تهران که مبنای ارائه این نرم‌افزار است یکی از پربازدیدترین و پراستقبال‌ترین خدمات الکترونیکی است که شهرداری تهران به نشانی MAP.TEHRAN.IR ارائه کرده است. کاربرانی که به دنبال مسیریابی صحیح، جست‌وجوی نشانی‌ها و مکان مختلف تهران و دستیابی به یک نقشه ساده، زیبا و کارپسند هستند، می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

مدیر پروژه تهران‌نما تصریح کرد: بر روی نقشه موجود در تهران نما start view وجود دارد که با استفاده از آدمک گوشه نقشه در هر معبر و مکانی نمای پانورامای آن مکان یا معبر دیده می‌شود. عکس‌های پانوراما نمونه‌ای از عکس‌هایی هستند که قابلیت نمایش 360 درجه از یک مکان را در محیط مجازی فراهم می‌کند.

وی افزود: برای ارائه این نوع عکس‌ها در حدود 10 هزار کیلومتر از معابر شهر تهران عکس‌برداری شده است. این عکس‌ها در نوروز 94 به روز‌رسانی خواهند شد این سرویس کاربر را قادر می‌سازد که به جای مسافرت درون شهری از دنیای مجازی شهر گردش کند و زوایای دلخواه خود را انتخاب کند.

محبوبی گفت: این نرم‌افزار علاوه بر این امکانات معمول نرم‌افزارهای نقشه مشابه امکاناتی مانند ثبت نقطه دلخواه را دارد به این معنا که کاربر می‌تواند موقعیت و نقشه مورد نظر خود را از طریق اپلیکیشن‌های مختلف موبایلی مانند گوگل مپ، وایبر و برای کاربر دیگر ارسال کند.

وی ادامه داد: در این نرم‌افزار مسیرهای ویژه تهران گردی معرفی شده برای تعطیلات نوروز 94 مشخص بوده و کاربران می‌توانند پیش از بازدید از این مسیرها با مراجعه به نرم‌افزار از مسیرها مطلع شده و از طریق استارت ویو از مسیرها و اماکن به صورت مجازی بازدید کند.

مدیر پروژه تهران‌نما اظهار داشت: کاربر می‌تواند از طریق قسمت راهنمای نرم‌افزار چگونگی استفاده از آن را دریافت کند. در این راهنما به صورت تصویری و با زبانی ساده‌، قسمت‌های مختلف و امکانات تهران نما توضیح داده شده است. معرفی نرم‌افزار، کاربرد نقشه‌های متفاوت در نرم‌افزار،‌ موقعیت‌یابی خودکار، جست‌وجوی معابر و اماکن،‌ نحوه اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی موقیعت از قسمت‌هایی است که در راهنمای نرم‌افزار توضیح داده شده است.

وی گفت: نسخه اندروید نرم‌افزار تهران نما در سایت شهرداری تهران، سایت نقشه تهران و بازار قابل دانلود است. به زودی راه اندازی می شود. iosT و windows phoneنسخه های .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.