قدس آنلاین یزدـ مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر استان یزد از اعزام ۱۴ هزار دانش‌ آموز و دانشجو در قالب کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد

اعزام 14هزار دانش آموز و دانشجواز یزد به مناطق عملیاتی

    به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سرهنگ حبیب الله سیف الدینی، در نشستی خبری اظهار داشت : قرار بود۱۴ هزار دانش آموز از استان یزد به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب کاروانهای راهیان نور اعزام شوند اما به دلیل کمبود بودجه، در پاییز امسال ۱۲ هزار دانش آموز به این مناطق اعزام شدند و سه هزار نفر دیگر نیز در فروردین و اردیبهشت سال ۹۴ اعزام خواهند شد

وی همچنین از اعزام دو هزار دانشجو به این مناطق خبر داد و یادآور شد: هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر و ۵۰۰ دانشجوی پسر به این مناطق اعزام شدند که البته این آمار با توجه به جمعیت دانشجویی ۹۰ هزار نفری استان یزد بسیار محدود است.

سیف الدینی ادامه داد: در مجموع اعزام ۲۵ هزار نفر از استان یزد در سال جاری در دستور کار سپاه الغدیر استان یزد قرار گرفته که بخش قابل توجهی از این اعزام ها در ایام نوروز امسال انجام می شود که البته اعزام های این ایام خانوادگی است.

سرهنگ "حبيب الله سیف الدینی با اشاره آغاز فعاليت رسمي كاروان‏‏هاي راهيان نور استان از سال 1383 با اعزام يكهزار و 500 نفر به مناطق عملياتي جنوب، تصریح كرد: اين اعزام‎‎ها هرچند به دليل مشكل كمبود زيرساخت‎‎ها تا چند سال تقريباً به همين نحو دنبال شد ولي در سال 1390 اين امار به 30 هزار نفر افزايش يافت.

وي با اشاره به برگزاري اردوهاي راهيان نور به صورت خانوادگي از 28 اسفندماه تا 14 فروردين ماه، افزود: خانواده‏‏هاي علاقمند مي‎‎توانند از طريق حوزه‎‎ها و پايگاه‎‎هاي بسيج محلات در اين رابطه ثبت نام كنند.

سیف الدینی با اشاره به ثبت 170 مورد سفر زائران يزدي با خودروي شخصي در قرارگاه شهيد عاصي‏‏زاده در نوروز 93، خاطرنشان ساخت : علاقمندان به عزيمت به اين مناطق با خودورهاي شخصي مي‎‎توانند با مراجعه به ساختمان بسيج اقشار سپاه يزد در بلوار شهيد صدوقي و كسب معرفي‎‎نامه براي دريافت خدمات از قرارگاه شهيد عاصي زاده به اين مناطق سفر كنند.

وی با اشاره به ساماندهی اردوگاه شهید عاصی زاده برای اسکان کاروانهای راهیان نور استان یزد افزود: ساماندهی بیشتر و تکمیل این اردوگاه نیازمند همت و همکاری مسئولان استان یزد است.

مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر استان یزد در مورد آمادگی برای اعزام مسئولان استان یزد و خبرنگاران به اردوهای راهیان نور بیان کرد: آمادگی کامل در این زمینه به ویژه برای اعزام خبرنگاران وجود دارد و از گروه های مستندساز نیز در این زمینه استقبال می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مستندسازی و پوشش برنامه ها و حواشی کاروانهای راهیان نور کار قوی انجام نشده است، گفت: انتظار از صدا و سیما و رسانه ملی در این زمینه بسیار بیشتر است.

سیف الدینی در بخش دیگری از سخنان خود از تربیت ۱۵۰ راوی توسط سپاه الغدیر استان یزد برای اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: این روایان مسئولیت روایتگری کاروانهای راهیان نور را بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز امسال علاوه بر اعزام مردم علاقمند با کاروانهای راهیان نور، امکان پذیرش مردمی که با خودروهای شخصی و به صورت آزاد از یزد قصد سفر به این مناطق را دارند، فراهم است و تنها باید از سپاه الغدیر استان یزد معرفی نامه ای برای ارائه به اردوگاه شهید عاصی زاده جنوب دریافت کنند.

سيف الديني با اشاره به عزيمت يك روحاني و يك راوي به همراه اتوبوس‏ كاروان‏‏هاي راهيان نور، از آموزش 150 راوي در استان براي روايتگري خاطرات و ايثارگري رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس خبر داد.

وي همچنين از انجام برنامه‎‎هاي مختلف فرهنگي در جريان اعزام كاروان‎‎هاي راهيان نور به مناطق عملياتي اشاره كرد و گفت: تمام تدابير لازم براي ايمني حمل و نقل زائران استان صورت گرفته است.

مسئول راهيان نور سپاه الغدير استان با اشاره به شش ميليون زائر مناطق عملياتي كشور، افزود: اهميت و بازخورد اين كار بزرگي فرهنگي به حدي بوده كه روز بيستم اسفندماه به نام روز ملي راهيان نور در كشورمان نامگذاري شده است.

سيف الديني به سفر گردشگران خارجي 35 كشور جهان به مناطق عملياتي كشورمان در دوران دفاع مقدس، اشاره کرد وگفت : مسئولان ستاد راهيان نور كشورمان در حال پيگيري براي ثبت جهاني اين روز ملي هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.