هیات پارلمانی جمهوری اسلامی در یکصدو سی و دومین اجلاس مجمع بین المجالس شرکت می‌کند

 شرکت هیات پارلمانی ایران در اجلاس مجمع بین المجالس

به گزارش ایلنا٬ هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در یکصد و سی‌ و دومین اجلاس مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) هفتم فروردین ۹۴ عازم هانوی- ویتنام می‌شود. 

این هیأت به سرپرستی سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اجرایی گروه بین‌المجالس کشورمان و نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی٬ علاوه بر شرکت در اجلاس مزبور با مقامات بلند پایه سیاسی و پارلمانی کشورهای جهان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. 

در اجلاس بهاره مجمع اتحادیه بین‌المجالس که به مدت ۶ روز در مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی شهر هانوی در ویتنام برگزار می‌شود، بیش از ۱۲۰ هیأت از گروه‌های پارلمانی کشورهای عضو این اتحایه شرکت خواهند کرد. 

در این اجلاس هیأت‌های شرکت‌کننده از جمله هیأت جمهوری اسلامی ایران پیرامون موضوعاتی همچون اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان با رویکرد تحقق اهداف توسعه هزاره، جنگ سایبری به عنوان تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌الملل، مشکل آب و مدیریت منابع آبی در جهان، بهداشت و سلامت زنان و کودکان، دموکراسی در عصر دیجیتال، دستاورد‌ها و چالش‌های سازمان ملل متحد از بدو تاسیس تا کنون، ایدز در جهان در قالب کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی دائمی اتحادیه بین‌المجالس به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. 

همچنین در طول برگزاری این مجمع، نمایندگان زن پارلمان‌های جهان فرصت خواهند داشت٬ در مورد مسائل و مشکلات فراروی زمان در سطح جهان، ارتقای مشارکت آن‌ها در جوامع مختلف و همچنین موضوعات مطرح نظر اجلاس‌ هانوی گفت‌وگو کنند. 

گروه جمهوری اسلامی ایران همچنین موضوعی را با عنوان «نقش اتحادیه بین‌المجالس جهانی در مقابله با تهدید فزاینده تروریزم» به عنوان ماده اضطراری کنفرانس پیشنهاد کرده و در ‌آن از پارلمان‌های جهان خواسته است نسبت به مبارزه با تروزیم و افراط‌گرایی که بخش‌های مختلف جهان را در بر گرفته اقدام عملی و جدی کنند.

موید حسینی صدر دبیرکل گروه بین‌المجالس و عضو کمیته صلح و امنیت بین‌الملل اتحادیه، یوناتن بت‌کلیا نایب‌ رئیس شورای اجرایی گروه بین‌المجالس، کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر نمایندگان مجالس اتحادیه بین‌المجالس٬ جواد جهانگیرزاده عضو کمیته روابط اتحادیه بین‌المجالس با سازمان ملل، حسین سبحانی‌نیا عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، علیرضا سلیمی عضو شورای بین‌المجالس، غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از دیگر اعضای هیأت اعزامی هستند. 

همچنین علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع دبیران کل مجالس اتحادیه در جلسات مربوطه شرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.