قدس آنلاین:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 560 اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ثبت 560 اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی

--محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: خراسان شمالی از جمله استان‌های کشور بوده که به واسطه تاریخ کهن از آثار تاریخی متنوعی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در نوروز موزه‌های خراسان شمالی برای بازدید عموم مسافران فعال است، گفت: آثار تاریخی شاخص استان هم آماده بازدید گردشگران و 560 اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه همه ساله 22 میلیون مسافر از خراسان شمالی گذر می‌کنند، گفت: باید از تمامی این ظرفیت‌ها برای افزایش مدت ماندگاری مسافران استفاده شود.

وی ضریب اقامت مسافران در استان را بر اساس آخرین آمار 11 ساعت عنوان و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا ضریب ماندگاری مسافران در خراسان شمالی به 24 ساعت افزایش یابد که این مطلوب ما است.

 وی ضریب ماندگاری گردشگران در استان در آرمانی‌ترین حالت را 48 ساعت عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی در سه حوزه اکوتوریسم، بافت تاریخی و مناطق نمونه و روستاهای گردشگری دارای ظرفیت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفرهای نوروزی خراسان شمالی از چند ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: 9 کمیته در ذیل این ستاد در استان شکل گرفته است.

سویدانلویی شعار ستاد خدمات سفرهای نوروزی را خدمات متفاوت و رضایت گردشگران اعلام کرد و گفت: برای تامین خدمات مورد نیاز گردشگران در نوروز و افزایش سطح رضایت آنان 21 نشست تاکنون برگزار شده است.

وی برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، برپایی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، انتشار اقلام تبلیغاتی معرفی خراسان شمالی، نظارت بر اماکن پذیرایی و اقامتی را از جمله تدابیر دبیرخانه ستاد سفرهای نوروزی استان عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بیان داشت: این اداره‌کل بیش از 100 برنامه را برای سفرهای نوروزی پیش‌بینی کرده که در طول این ایام به اجرا در خواهد آمد.

وی از آموزش 800 نفر از خادمان سفرهای نوروزی خراسان شمالی هم از ماه گذشته در استان خبر داد.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.