معاون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که سیاست دولت اوباما بر ضرورت مذاکره با بشار اسد برای برکناری وی استوار است نه مذاکره برای مشارکتش در آینده سیاسی سوریه.

آمریکا: مذاکره با اسد برای کناره‌گیری وی از قدرت خواهد بود!

به گزارش ایسنا، به نقل از سوریه‌نیوز، داگلاس فرانتز، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور عمومی در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: سیاست دولت آمریکا بر لزوم مذاکره با بشار اسد تاکید دارد اما این بدان معنا نیست که این مذاکرات نهایتا با ماندن اسد در قدرت خاتمه یابد.

این مسوول آمریکایی ادامه داد: جان کری و باراک اوباما با صراحت و جدیت گفته‌اند که اسد باید برود. هیچ توافقی بدون رفتن وی از قدرت به دست نمی‌آید و مذاکره با اسد برای دادن این پیام است که او باید قدرت را ترک کند. دیکتاتورها همیشه راه خروج را به سادگی پیدا می‌کنند.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا در تغییر موضعی آشکار گفته بود آمریکا در نهایت مجبور خواهد شد تا برای انتقال سیاسی قدرت در سوریه با بشار اسد مذاکره کند و کشورش در حال جست‌وجوی راهی است تا برای قبول مذاکرات، اسد را تحت فشار قرار دهد.

بشار اسد نیز در واکنش به سخنان کری گفت که که هرگونه تغییر در مواضع بین‌المللی اگر صادقانه باشد، اقدامی مثبت است و تغییر واقعی در موضع کشورها باید با توقف حمایت‌های لجستیکی و سیاسی از تروریست‌ها آغاز شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج اسد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    اوباما: ببين اسد جان عزیزم ما هر کلکی داشتیم سوار کردیم به مخالفان تو پول سلاحح دادیم البته پیشکار ما ملک عبدالله هم کم نگذاشت و ضمنا اردوغان هم از طریق مرزها و هرگونه که لازم بود کمک کرد اما نشد ؟! ما از طریق شورای امنیت هم هرکاری لازم بود کردیم یه وقت فکر نکنی کم گذاشتیم ولی نشد؟؟ به هر حال هر گونه اعمال زور و حمله نظامی و انواع اقسام حمله هوائی هم کردیم ولی نتوانستیم برای رفتن شما کمکی بکنیم !! البته این جمهوری اسلامی وهم روسیه و اینا چوب لای چرخ ما گذاشتند و نتوانستیم انطور که لازم بود کمکت کنیم؟؟ الان دیگه ما به این نتیجه رسیدیم که از طریق مذاکره کمک کنیم شاید که رستگار بشی حالا دست خودته . با زبان خوش میگیم که برو و الا؟؟؟؟!!!!