مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران از مراجعه 403 هزارو983 نفر پایگاه های طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خبرداد و افزود: طی 24 ساعت گذشته 297 عملیات و خدمات انجام شده است.

نجات 320نفر از مرگ حتمی در جاده‌های کشور/نجات 40 خوردرو از یخ زدگی


به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، وحید رحمتی با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته 297 عملیات و خدمات انجام شده است،‌ افزود: در 24 ساعت گذشته 218 مورد عملیات انجام شد که شامل حوادث جاده ای،‌کوهستانی و ساحلی می شود.همچنین 79 مورد خدمات انجام شد که شامل اسکان اضطراری و مراجعات حضوری می شود.

وی بااشاره به اینکه بیشترین حوادث 24 ساعت گذشته در محورمنتهی به اصفهان رخ داده است،ادامه داد: ‌در جریان این عملیات 3100 نفر آسیب دیدند که ‌2300 نفر آنها امدادرسانی شدند، 320 نفر نجات و رهاسازی شدند و همچنین 175 نفر از مصدومان به مراکز درمانی ارسال شدند. 540 نفر به صورت سرپایی خدمات ارائه شد و 160 نفر اسکان داده شدند.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران درخصوص آمار عملیات برف و کولاک 29 در اسفند سال گذشته اظهارکرد: در 6 استان آذربایجان شرقی، ایلام، تهران،‌چهارمحال و بختیاری، لرستان و مازندران به 200 نفر امدادرسانی شد همچنین 20 نفر اسکان یافته و 40 دستگاه خودرو رهاسازی شدند.

رحمتی با اعلام این خبر که مهمترین عملیات اخیر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در ساعت 11 و 50 دقیقه صبح امروز است، گفت: این واژگونی در محور کرج-قزوین در محدوده ساوجبلاغ رخ داد که از 21 نفر حادثه دیده 10 نفر آنها به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعین به هیئت ثابت و سیار طرح ایمنی و سلامت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر 403 هزار و 983 نفر بوده است، بیان کرد: همچنین 42 هزار و707 نفر به مراکز سلامت، 18 هزار و 800 نفر به خیمه های نماز، 19 هزارو 176 نفر به فضای دوستدارکودک مراجعه کردند.

رحمتی ادامه داد: به 446هزار و 144 نفر اقلام توزیعی شامل سی دی های آموزشی برای سلامت در سفر و راهنمای جایگاه های امدادی توسط 8784 نفر- روز جمعیت هلال احمر ارائه شد.

وی بابیان اینکه دکتر ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در لحظه تحویل سال در جمع امدادگران در پایگاه منطقه 22 تهران حضوریافتند،‌ عنوان کرد: همچنین دکتر ضیایی از پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به نام شهیدلطفی واقع در منطقه 22 نیز بازدید کردند.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران افزود: از صبح امروز رئیس امدادو نجات و رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از صبح امروز از پایگاه های شهدای کوهسار در استان البرز،‌ پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ساوجبلاغ و پایگاه امدادو نجات عوارضی قم و کاشان بازدیدکردند.

وی درپایان گفت: رئیس جمعیت هلال احمر،رئیس امداد و نجات و رئیس سازمان جوانان هم اکنون در پایگاه امدادو نجات استان مرکزی حضوردارند و بعد از این از مراکز امدادو نجات و پایگاه های طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استان های اصفهان و سمنان نیز بازدیدخواهندکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.