فرمانده پلیس راه کشور آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

بارش برف و باران در محورهای 11 استان/ ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای شمالی

سرهنگ محمد حسین حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت جوی در جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی از مراکز کنترل ترافیک هم اکنون در محورهای میانه - زنجان، اهر- تبریز، مرند - تبریز و سراب - تبریز در استان آذربایجان شرقی، محور های تکاب - شاهین دژ در استان آذربایجان غربی، محور توسکستان به شاهرود در استان گلستان و اسالم به خلخال در استان اردبیل بارش برف گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه در گردنه آوج و محور ملایر- همدان در استان همدان اکثر محورهای استان زنجان نیز بارش برف گزارش شده است، افزود: هم چنین در اکثر محورهای استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران نیز بارش باران گزارش شده و در محور پارس آباد - مشکین شهر در استان اردبیل و محور درگز - قوچان در استان خراسان رضوی نیز شاهد بارش باران هستیم.

 

به گفته فرمانده پلیس راه کشور، محورهای بندرخمیر و بندرلنگه در استان هرمزگان و محورهای لامرد و فراشبند در استان فارس نیز بارانی است.

 

حمیدی با بیان اینکه در سایر محورهای مواصلاتی کشور جوی آرام حاکم است، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز گفت: برابر آخرین اخبار واصله در محور کرج - چالوس از میدان امیر کبیر تا کیلومتر شش، محدوده منظریه در محور هراز و محدوده شیرگاه در محور فیروزکوه ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

 

فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: در سایرمحورهای مواصلاتی کشور ترافیک روان حاکم است.

 

حمیدی با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی کشور گفت: بر این اساس به دلیل بارش برف و مه آلود بودن، اختلال تردد جاده های کوهستانی در استانهای مازندران، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می شود که با توجه به وزش باد شدید در برخی نقاط با کولاک برف همراه خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت در استان‌های سمنان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم، شرق استان کرمان و جنوب استان تهران وزش باد شدید پیش بینی می شود.

 

فرمانده پلیس راه راهور ناجا با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز گفت: در زمان بارندگی به دلیل سر خوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند. از سوی دیگر رانندگان حتما فاصله طولی را رعایت کنند.

 

وی با اعلام شماره تلفن 88255555 از رانندگان و مشافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور و نیز امدادرسانی به حوادث احتمالی با این شماره تماس بگیرند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.