معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی در ۲ هزار و ۱۸۹ امامزاده کشور در حال برگزاری است، گفت: فردا همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س)، تجمع عزاداران فاطمی در امامزادگان کشور برگزار می شود.

سوگواره یاس نبوی در سراسر کشور برگزار می‌شود/ تجمع عزاداران فاطمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برای چندمین سال پیاپی گفت: امسال نیز همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ششمین طرح سوگواره یاس نبوی با هدف تبیین فضائل و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها و ترویج سبک زندگی فاطمی  از دوم فروردین در ۲ هزار و ۱۸۹ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: تجمع عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها فردا سه شنبه ۴ فروردین ماه مصادف با روز شهادت آن حضرت در ساعت ۹ صبح در امامزادگان کشور برگزار می شود.

شرفخانی گفت: مراسم روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور قاریان بین المللی و سخنرانان و مداحان برجسته کشور در امامزمزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می شود و در برخی از امامزادگان اطعام عزاداران در شب و روز شهادت درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خیمه های معرفت مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در ایام برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی با موضوع ترویج سبک زندگی فاطمی فعالیت خواهند کرد، گفت: همچنین در خیمه های معرفت، با هدف افزایش وفقهای فاطمی به عنوان بهترین و بالاترین زن هستی، مشاوره وقف در این خصوص ارائه می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها، توزیع اقلام فرهنگی از جمله کتابچه های پیام یاس نبوی و لوح فشرده سوگواره یاس نبوی و نرم افزار نیز از جمله برنامه طرح سوگواره یاس نبوی امسال است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.