در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، آیین باشکوه هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید دوشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که آیت الله نوری همدانی، نمایندگان مراجع تقلید، آیات ابراهیم امینی، علوی بروجردی، جواد فاضل لنکرانی، استاندار قم ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم متدین شهر مقدس قم حضور داشتند ، یاد و خاطره آن مرجع تقلید گرامی داشته شد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم گفت: آن عالم الجلیل القدر خدمات فراوانی را در راه احیا فرهنگ اسلامی در جامعه انجام داد و عمر خود را در مسیر پیاده کردن احکام اسلامی صرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی افزود: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در دوران انقلاب و پس تشکیل نظام اسلامی نیز با همه وجود در خدمت نظام اسلامی بود و از هیچ تلاشی در این رابطه دریغ نمی کرد.

وی با اشاره به علاقه شدید ایشان به حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: آن مرحوم نسبت به شبهه افکنی هایی که نسبت به آن بانوی گرامی اسلام می شد ، نگران بود و تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به این شبهات انجام داد.

وی در ادامه ساده زیستی و تواضع را از ویژگی های آن مرحوم ذکر کرد کرد و گفت: آیت الله فاضل لنکرانی دارای تواضع و فروتنی خاصی بود.

آیت الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید شیعه در سال 1310 شمسی در قم متولد شد و در نزد علمای بزرگی همچون آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی و آیت الله روح الله خمینی (ره) به کسب علم و معرفت پرداخت.

آن عالم جلیل القدر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس شد، همچنین ایشان یکی از هفت مرجعی به شمار می رفت که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معرفی شد.

آن مرحوم پس از سال ها مجاهدت های علمی در 26 خرداد 1386 در منزل خود در قم دار فانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.