قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مدیران و کارکنان آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر پاسخگویی شفاف به مراجعان و سرعت در اجرای پروژه ها به تشریح مهمترین رویکردها و محوریترین اقدامات در سال 94 پرداخت.

ارائه خدمات شایسته به زائران و سرعت در اجرای پروژه ها؛ اولویت های سال 94 آستان قدس رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهندس مهدی عزیزیان در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر رعایت دقیق منویات مقام معظم رهبری بویژه شعار سال تبیین شده از سوی ایشان مبنی بر همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولین اظهار داشت: بایستی با تلاش و همت عالی به سوی تحقق اهداف سند چشم انداز آستان قدس رضوی حرکت کنیم.

همدلی، راه تعالی کشور
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: همدلی و همزبانی یک شعار مقطعی نیست و کشور برای تعالی نیازمند همدلی و همکاری همه نیروها از طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی است.
عزیزیان در ادامه با برشمردن مولفه های مؤثر بر ایجاد الگوی مدیریت علمی و اسلامی در مجموعه آستان قدس رضوی، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنا به سیاست های تبیین شده از سوی آیت الله واعظ طبسی، چند شاخصه قابل تامل در مدیریت آستان قدس رضوی در دستور کار قرار گرفت که ثبات و استمرار در سیاست ها و مدیریت ها و نگاه علم محور در امور و خدمات در رآس آنهاست.
وی خطاب به مدیران آستان قدس رضوی اظهار داشت: در مجموعه آستان قدس رضوی نیز باید با همدلی و همزبانی به اشاعه فرهنگ و سیره حضرت رضا(ع) و احترام به زائران بارگاه منور رضوی که همواره یکی از توصیه های ویژه تولیت عظمای آستان قدس رضوی بوده است، به عنوان اولویت اصلی بپردازیم.

ارائه خدمات شایسته به زائران
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به افزایش روزافزون زائران بارگاه منور رضوی افزود: حرم مطهر به واسطه مواجهه مستقیم و برخورد تاثیرگذار با مردم از حساسیت ویژه ای برخوردار است. ارائه خدمات شایسته و احترام به زائران مرقد نورانی حضرت رضا(ع) و تسهیل شرایط تردد زائران در مسیرهای عبوری اماکن متبرکه بویژه روضه منوره و اصلاح چیدمان ساختمان ها و نیروها برای خدمت رسانی شایسته تر از مهمترین موضوعاتی است که باید با جدیت و برنامه ریزی مناسب به آن اهتمام ورزید.
وی با تاکید بر لزوم همدلی و همبستگی در معاونت های آستان قدس رضوی و سازمان های وابسته به ویژه در حوزه های مرتبط با خدمت رسانی در حرم مطهر خاطرنشان کرد: انجام امور با عنایت به ماموریت هر حوزه و پرهیز از موازی کاری در اقدامات مشابه می تواند علاوه بر افزایش بازدهی، موجب تاثیرگذاری بیشتر و رضایت خاطر زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شود.

محول کردن امور به متخصصان
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به رویکرد تخصصی آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی تصریح کرد: با محول نمودن امور به دست متخصصان و بهره مندی از ظرفیت های ایجاد شده و با تعامل سازنده می توان علاوه بر جلوگیری از هدررفت سرمایه های مادی و معنوی به نتیجه مطلوب تری دست یافت.
وی با تاکید بر محوریت روزنامه قدس در حوزه اطلاع رسانی بیان داشت :خدمات بی‏ شماری بر مبنای نیت واقفین به منظور رفاه و آسایش زائرین و مجاورین در سطح شهر مشهد و به ویژه حرم مطهر رضوی ارائه می‏ شود که اطلاع ‏رسانی شفاف، صادقانه و پاسخ مناسب به مطالبات و مشکلات مردم در حوزه خدمات رسانی می‏تواند علاوه بر اینکه فرصت ارزیابی صحیح و منطبق با واقعیت را برای آنها فراهم کند، خدمات عام المنفعه ‏ای که برای تسهیل در امر زیارت بارگاه منور رضوی فراهم شده است را نیز مورد توجه قرار دهد.
عزیزیان همچنین پرهیز از تعدد نشریات و مجلات در آستان قدس رضوی، لزوم استفاده از فضای مجازی در اطلاع رسانی، افزایش سرعت در تهیه و ارسال رویدادها و اخبار آستان قدس رضوی و توجه جدی و دقت در محتوای آماده ارائه به مخاطبان را از موضوعات مهمی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اعتماد مردم به یک رسانه شرط تداوم و بقاء آن است، افزود: رسانه‏ ای مورد اعتماد مردم است که بتواند حقیقت‏ های جاری را منتقل کند و تحلیل صحیحی از آینده پیش رو عرضه کند.

حفظ و صیانت از موقوفات
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اعتقادات عمیق قلبی مردم ایران اسلامی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) تصریح کرد: موقوفاتی که طی ادوار و سالیان گذشته برای ارائه خدمات و تامین نیازهای زائران بارگاه منور رضوی وقف شده باید در نهایت امانت داری حفظ شود.
وی افزود: صیانت از حقوق موقوفات حضرت رضا(ع) از اهم مواردی است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بدان پرداخته شد و بایستی اقدام به موقع، سریع و حفاظت از املاک و اراضی به عنوان یک وظیفه اصلی همواره مدنظر مدیران و کارشناسان حوزه حقوقی آستان قدس رضوی قرار گیرد .
عزیزیان با تاکید بر ضرورت انجام تغییر و تحول در روند تجدید اجاره و استفاده از بانکداری الکترونیکی و فضای مجازی در حوزه معاونت املاک، اراضی و موقوفات گفت: بایستی بین کارکنان آستان قدس رضوی و مردم احترام متقابل وجود داشته باشد و با پاسخگویی سریع و صریح به ارباب رجوع زمینه رضایت هرچه بیشتر آنان را فراهم کنیم.

سرعت در اتمام پروژه ها
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از دستورات اکید تولیت عظمای آستان قدس رضوی در هنگام واگذاری این مسئولیت به اینجانب، توجه ویژه در سرعت بخشیدن به اقدامات اجرایی و ساخت و سازهای حرم مطهر و تامین فضاهای عبادی و زیارتی امن و آرام برای زائران می باشد.
وی افزود: ارائه برنامه زمان بندی برای اتمام پروژه های تعریف شده با افزایش ساعت کاری و سرعت در اتمام نازک کاریها با استفاده از توان هنرمندان و متخصصان و تامین به موقع مصالح مورد نیاز باید از محوری ترین برنامه های سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) در سال 1394 باشد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.