۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 273295

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید در مناطق غربی کشور در روز یکشنبه خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا
به گزارش قدس آنلاین احد وظیفه در گفت‌و‌گو با  (ایسنا)، افزود: از روز یکشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور به تدریج در شمال غرب، غرب و تا اواخر وقت در دامنه‌های غربی البرز و جنوب غرب کشور ابرناکی، در مناطق مرتفع بارش باران گاهی همراه با وزش باد، در برخی نقاط رعد و برق و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. گستره بارش‌ها روز دوشنبه نیمه شمالی، دامنه زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از اوایل وقت امروز در شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ داده که بتدریج از مقدار ابرها در این مناطق کاسته می‌شود.

وظیفه درخصوص فعالیت سامانه بارشی که در روز یکشنبه وارد کشور می‌شود، گفت: شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان و روز دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های زاگرس در استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

وی تاکید کرد: این سامانه روز سه شنبه در دامنه‌های جنوبی زاگرس، شرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود. روز دوشنبه در جنوب غرب کشور نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود؛ همچنین دریای خزر و خلیج فارس در این روز مواج خواهد بود.

وی افزود: همچنین هوای تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 20 درجه و کمینه آن 10 درجه سانتی‌گراد است.

وظیفه ادامه داد: در روز یکشنبه نهم فروردین ماه نیز هوای شهر تهران قسمتی ابری از اوایل شب افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 22 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن 12 درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز دوشنبه نیز ابری بتدریج بارش باران و احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 16 درجه سانتی‌گراد و کمترین آن به 9 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.