۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 273585

قدس آنلاین _ مسعود بصیری: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران :بر سر بسیاری از مسایل به راه حل هایی رسیده ایم .

نشست لوزان به صبح چهارشنبه موکول شد

با وجود این که همه خبرنگاران در محل مذاکرات در هتل بوری واژ منتظر اعلام خبری در ساعات پایانی شب بودند اما حدود ساعت 3 و نیم به وقت تهران جلسه گروه 1+5 پایان یافت و طرفین به محل استراحت خود رفتند.

خبرنگاران بسیار تلاش کردند که وزاری خارجه حاضر در هتل مذاکرات یکی دو جمله درباره نتایج صحبت هایشان بگویند اما به جز لاوروف و ظریف هیچ کس سخنی با خبرنگاران نگفت و همه ناچار شدند محل مذاکرات را به مقصد محل اقامت خود ترک کنند تا بلکه بتوانند صبح زود دوباره خود را آماده ادامه پوشش اخباری کنند که قرار بود در پایان شب گذشته به اتمام برسد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از خبرنگاران گفت: بر سر بسیاری از مسایل به راه حل هایی رسیده ایم و برای مسایل باقی مانده از صبح چهارشنبه مذاکرات خود را از سر خواهیم گرفت.

لاوروف هم مانند ظریف در سخنان کوتاهی تصریح کرد که روی مسایل کلیدی توافق شده و یکی دو مساله دیگر باقی مانده که صبح به آن خواهیم پرداخت.

پیش از این انتظار می رفت که حاضرین در مذاکرات لوزان حداکثر تا پایان روز سه شنبه بیانیه پایانی را قرائت کنند اما این اتفاق نیافتاد.

روز سه شنبه آخرین ضرب الاجل رسیدن به توافق اولیه بود اما با پایان 31 مارس و آغاز ماه آوریل بازهم دود سفید از هتل بوری واژ برنخواست .

اکنون همه نگاه ها به روز چهارشنبه معطوف شد تا شاید اتفاق جدیدی رخ دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.