ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با انتشاراطلاعیه ای به مناسبت فرا رسیدن روز طبیعت از مسافران و گردشگران نوروزی که با تورهای طبیعت گردی سفر می کنند،درخواست کرد با طبیعت مهربان و در صیانت و حفاظت از محیط زیست کوشا باشند.

توصیه های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به مردم در آستانه روز طبیعت

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،  ازهموطنان خواست در روز دیدار با طبیعت از روشن کردن آتش به ویژه در مسیر باد خودداری و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است : همچنین با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست از مسافران نوروزی درخواست می شود،زباله های خود را رها نکنند و آنها را در اماکن تعریف شده قرار دهند.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به مسافران و هموطنان عزیز توصیه کرد: پیش بینی های سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوا راجدی گرفته و قبل ازرفتن به محیط های طبیعی برای اطلاع ازشرایط آب وهوا با 134تماس بگیرید و از اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز کنند.

این ستاد در ادامه اطلاعیه خود آورده است :دفاتر خدمات مسافرتی در برگزاری تورهای طبیعت گردی، به عنوان کارگزار ملزم به رعایت حقوق مسافرین همچون اطلاع رسانی مناسب و شفاف، استفاده از راهنمای طبیعت گردی یا راهنمای کوهستان با مجوز فعالیت سازمان میراث فرهنگی و همچنین تبیین کامل شرایط سفر و ارائه خدمات و تسهیلات موردتوافق باگردشگران هستند.این تورها موظفند بیمه مسئولیت مدنی سفر را نیز برای مسافر اعمال کنند و در صورت بروز هر گونه حادثه در محدوده مکانی و زمانی سفر، بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.