قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز برنامه ها و اقدامات این سازمان در 13 فروردین، روز طبیعت تشریح کرد.

حضور ناظران فضای‌سبز در پارک‌ها و بوستان‌ها / راه اندازی «رادیو پارک» در تفرجگاه ائل‌گلی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن‌زاده، اظهار داشت: تمامی پرسنل سازمان پارکها، آماده ارایه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی در روز طبیعت هستند.

حسن زاده در ادامه افزود: ناظران فضای سبز در روز طبیعت، در تمامی پارکها حضور داشته و با همکاری و مشارکت شهروندان عزیز، تدابیر لازم جهت صیانت از فضای سبز شهری به کار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به حفظ پاكيزگي طبيعت در این روز، صورت پذیرد، گفت: در همین راستا، طرح توزيع كيسه هاي زباله تر و خشك در بين شهروندان و مسافران با همكاري سازمان های مديريت پسماندهاي شهرداري تبريز و اداره كل حفاظت محيط زيست استان، اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به حضور پرازدحام شهروندان در تفرج گاه هایی نظیر  ائل گلی، ائل داغی و عباس میرزا در روز طبیعت، ابراز داشت: از همین رو برنامه ریزی های لازم برای فراهم کردن شرایط مطلوب جهت ارایه خدمات مناسب در این مکان ها، صورت گرفته است.

وی، تامین آب آشامیدنی و همچنین تعبیه مخازن آب برای شستشوی ظروف را یکی از ضروری ترین نیازهای شهروندان در روز طبیعت قلمداد کرد و گفت: خوشبخاته شرایط لازم برای تامین این نیاز در مکان های مذکور، فراهم شده است.

حسن زاده با تاکید بر اینکه طبیعت متعلق به همه است و عموم مردم باید بر حفظ و نگهداری آن اهتمام داشته باشند، گفت: از شهروندان عزیز انتظار داریم که از ریختن زباله در پارک ها و معابر و فضای سبز و باغات جداً خودداری نمایید و از قطع نهال و اشجار و صدمه زدن به درختان و گلها توسط فرزندان جلوگیری کنند.

محمدحسین حسن‌زاده در پایان اظهاراتش ضمن تقاضا از شهروندان برای خودداری از روشن کردن آتش در محوطه های فضای سبز، عنوان داشت: از عموم مردم آگاه و با فرهنگ، مشارکت در حفظ سرمایه سبز شهری را خواهانیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری  تبریز در ادامه  از ایجاد سکوی عکاسی "همیاران طبیعت" در پارک ائل گلی تبریز در روز طبیعت خبر داد.

حسن زاده با اشاره به برنامه ویژه این سازمان در روز 13 فرودین برای اشاعه فرهنگ شهروندی و تاکید بر لزوم توجه به موضوع حفاظت از محیط زیست و فضای سبز، گفت: به همین منظور، برای شهروندانی که در پارک ائل گلی در روز طبیعت با دریافت کیسه و جمع آوری و تحویل زباله های خود به حفاظت از محیط زیست کمک می کنند، سکوی با عنوان " همیاران طبیعت" عکاسی تدارک دیده  شده که پس از تهیه عکس از این شهروندان، از طریق سایت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز منتشر و در دسترس قرار خواهد گرفت.

حسن زاده همچنین از راه اندازی "رادیو پارک" در روز طبیعت خبر داد و گفت: بر این اساس برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی رادیویی تهیه شده است که در روز طبیعت در پارک ائل گلی تبریز پخش خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری  تبریز، برگزاری قرعه کشی و اهدای جوایز به شهروندان مشارکت کننده در برنامه های زیست محیطی را از دیگر برنامه های مدنظر برای روز طبیعت عنوان داشت و افزود: همانطور که پیش تر نیز بیان شده،  تمامی برنامه های تدارک دیده شده جهت فراهم ساختن بهترین فضا و شرایط در پارکهای شهر، برای نمایش جلوه زیبا از فرهنگ و تمدن شهری بوده و اجرای این امر، همکاری و مشارکت عموم مردم را می طلبد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.