۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: 273715

بارش شدید باران در روز طبیعت در شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان، مردم را خانه نشین کرده است.

خانه‌نشینی سیستانی‌ها در سیزده به در!
 
به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان، بارش باران که از ساعات نخست بامداد امروز، 13 فروردین شروع شده، بسیاری از مردم را در روز طبیعت خانه نشین کرده است. بارش‌ها به حدی بوده که آبگرفتگی معابر در اکثر معابر شهر زابل رخ داده و تردد‌ها را دچار مشکل کرده است.
 
بارش باران در حالی از صبح امروز در شهرستان‌های زاهدان، زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز شروع شده که بر اساس گزارش‌ها، شدت این بارش‌ها در شهرهای سیستان (زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) زیاد اعلام شده است. بارش شدید باران، معابر برخی خیابان‌های دیگر شهر زابل را سیلابی کرده و تردد‌ها را دچار مشکل کرده است.
 
در شهر زهک نیز بارش باران سبب تجمع آب در میدان قدس و خیابان امام خمینی این شهر شده است. به گفته مردم محلی، همه ساله با هر بارش اندک باران در این شهر، میدان قدس تبدیل به دریاچه می‌شود و چند روز زندگی مردم این محل را مختل می‌کند. این میدان که در خروجی شهر قرار گرفته و تنها مسیر ارتباطی به مرکز استان( زاهدان) و تعدادی از محوطه‌های تاریخی نظیر دهانه غلامان و سه‌کوهه است به سبب شدت آبگرفتگی، توسط پلیس مسدود شده است. این محل همچنین تنها راه ارتباطی کامیون‌های ترانزیت به مقصد افغانستان از طریق زهک است.
 
مردم محلی می‌گویند شهرداری به جای اینکه راهکاری برای هدایت آبهای سطحی پیدا کند، به وسیله یک موتور پمپ کوچک، این آب‌ها را در مدت سه تا چهار روز جمع‌آوری می‌کند. همچنین بارش باران امروز، شهر زهک را یک ساعت در خاموشی فرو برد.
 
هواشناسی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود، شب چهارشنبه، 12 فروردین و روز پنج شنبه (13 فروردین) رگبار شدید باران، در برخی نقاط تگرگ همراه با رعد و برق و تند‌باد به ویژه در شهرهای نیمه شمالی و ارتفاعات جنوب شرق استان به وقوع خواهد پیوست و احتمال جاری شدن سیلاب در برخی مناطق وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.